سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری روزانه ۸۰۰ نفر در مرز دوغارون

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: روزانه تعداد ۸۰۰ نفر از مسافران ورودی در گذرگاه زمینی دوغارون از لحاظ بیماری کرونا غربالگری می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد با بیان اینکه روزانه تعداد ۸۰۰ نفر از مسافران ورودی در گذرگاه زمینی دوغارون از لحاظ بیماری کرونا غربالگری می‌شوند، گفت: به منظور اجرای طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا، این تعداد مسافر توسط ۱۰ نفر از کادر درمان و داوطلبان هلال احمر تایباد مورد آزمایش سریع کرونا و تب‌سنجی قرار می‌گیرند.

او گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۶۷ هزار و ۹۵۹ مسافر خارجی و ایرانی که قصد ورود به کشور را از طریق گذرگاه زمینی دوغارون داشتند، در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون غربالگری کرونا شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: تعداد ۵۱۱ مسافر از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه مبتلا به کرونا در مرز دوغارون شناسایی شدند که به کشورشان بازمی‌گردند و تا ۲۱ روز اجازه ورود به ایران را ندارند.

احسانی گفت: ۷۰ درصد آزمایش‌های کرونا بر روی مردان و ۳۰ درصد بر روی زنان انجام شده است و نیز علاوه بر نمونه‌گیری در معبر زمینی دوغارون، پایش و آزمایش کنترل بیماری‌های واگیردار نیز در این مرز برای مسافران ورودی از افغانستان در حال انجام است.

او گفت: مسافرانی که در افغانستان از سه مرکز معتبر درمانی این کشور مدارک مبنی بر منفی بودن آزمایش کرونا و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دارند، می‌توانند وارد ایران شوند.



انتهای پیام// ا. چ.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.