سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلینکن در نشست خبری با لاوروف:

ما نگران اقدامات روسیه در برابر اوکراین هستیم

وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که آمریکا به حاکمیت اوکراین متعهد بوده و از گزینه‌های دیپلماتیک برای حل بحران حمایت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، روسیه را به کاهش تنش و دیپلماسی برای حل بحران اوکراین دعوت کرد.

بلینکن در جمع خبرنگاران گفت: «یک گزینه دیپلماتیک برای حل بحران با اوکراین، توافق مینسک است و ما باید به طور جمعی برای کاهش تنش‌ها تلاش کنیم. ما نگرانی خود را در مورد قصد روسیه برای تشدید تنش در اوکراین ابراز کردیم. ما به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین متعهد هستیم و از گزینه‌های دیپلماتیک برای حل بحران حمایت می‌کنیم.»

بلینکن همچنین پیش از آغاز مذاکرات ضمن ابراز نگرانی از اقدامات روسیه در قبال اوکراین، گفته بود که اگر روسیه به رویارویی با اوکراین متوسل شود با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

لاوروف در ابتدای گفت‌وگو‌های خود با بلینکن در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به صراحت اعلام کرد که مسکو نمی‌خواهد درگیر چالشی جدید بر سر اوکراین شود. اگرچه تنش در منطقه در حال افزایش است.

این در حالی است که علی رغم تکذیب مقامات روس، مقامات آمریکایی چندی پیش به همتایان اروپایی خود هشدار دادند که روسیه ممکن است در حال برنامه ریزی برای تهاجم احتمالی به اوکراین باشد، اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا‌ها ارائه نکردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.