سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

پیشتازی دختران در آمار قبول شدگان دانشگاه علوم پزشکی قم

حیدری گفت: پذیرش ۶۰ درصدی دختران دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی قم حاکی از افزایش آمار قبولی دانشجویان دختر نسبت به پسر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،   حیدری، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای سال تحصیلی جدید ۵۴۵ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم  پذیرش شده است که از این تعداد ۳۱۳ نفر دانشجوی بومی و ۲۳۲ نفر غیر بومی هستند.

او افزود: ۶۰ درصد دانشجویان پذیرش شده خانم هستند که افزایش آمار قبولی دانشجویان دختر نسبت به پسر را نشان می‌دهد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: با ورود دانشجویان جدید تعداد کل دانشجویان دانشگاه به ۲ هزار و ۵۳۸ می‌رسد که هزار و ۴۰۹ نفر از آن‌ها بومی استان و هزار و ۱۲۱ نفر از استان‌های دیگر هستند.

 حیدری اضافه کرد: این دانشجویان در ۷ دانشکده و ۳۴ رشته در مقاطع مختلف به تحصیل مشغول هستند و دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه تعداد اعضای هیئت علمی و نسبت هیئت علمی به دانشجو با فعالیت ۲۴۸ عضو هیئت علمی، دارای نسبت هیئت علمی به دانشجو ۹.۷۷ است که نسبت به سایر مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین استاندارد کشوری وضعیت مطلوبی دارد.

او با اشاره به فعالیت بین المللی دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه جذب دانشجوی خارجی نیز با جذب ۶ دانشجوی جدید خارجی، تعداد دانشجویان بین الملل خود را به ۹۲ نفر رسانده است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.