سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توان تشکیلاتی میرزا کوچک در تاریخ ایران بی نظیر است

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : قدرت سازماندهی و مردمی بودن میرزا کوچک در تاریخ بی نظیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید محمد هاشمی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت صدمین سالروز شهادت میرزا و ۱۵۲ شهید روحانی گیلان در مصلای بزرگ امام خمینی رشت با ابلاغ سلام دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم گیلان گفت: میرزا نه تنها فخر گیلانیان بلکه اسطوره ایرانیان است.

او با بیان اینکه تاریخ ایران گواه رشادت‌های این بزرگ مرد روحانی است، افزود: تمام کسانی که بدخواه و بدگوی میرزا بودند به گورستان تاریخ رفتند، ولی نام میرزا ماندگار ماند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میرزا قدرت سازماندهی داشت که در تاریخ کم نظیر است، افراد زیادی در گذشته در برابر ظلم و استبداد ایستادند، ولی نامشان در تاریخ نماند، ولی اسم میرزا برجای ماند و آن به دلیل کادرسازی و توان تشکیلاتی و مردمی بودن میرزا بود.

سید محمد هاشمی تصریح کرد: آماده ایم برای یکصدمین سالروز شهادت میرزا کنگره ملی برای این مرد بزرگ برگزار کنیم تا بتوانیم گوشه‌ای از وظیفه خود را در برابر این روحانی بزرگ ایفا کنیم.

 

 

 


انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.