سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه:

کثرت ورود پرونده، مشکل اساسی حوزه قضایی است

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: ورود زیاد پرونده به قوه قضائیه، مشکلی است که در حال حاضر وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه صبح امروز در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با همه نواقصی که وجود دارد مردم به قوه قضائیه امید دارند و می‌دانند که حرف آن‌ها شنیده می‌شود.

او افزود: باید به فکر اصلاح قوانین و ساختار‌های لازم باشیم و مشکل حال حاضر کثرت پرونده‌های ورودی است که به دنبال کاهش آن‌ها هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با بیان اینکه ۱۰ میلیون پرونده در حوزه‌های مختلف در کشور در جریان هستند، بیان کرد: لایحه‌ای جدید با عنوان قضازدایی ابلاغ شده است که هدف آن این است که عناوین حقوقی و کیفری که ۷۰ درصد پرونده‌ها را تشکیل می‌دهند و ۷ میلیون پرونده هستند، در برخی از عناوین جرم تلقی نشوند و یا مجازات‌های آن‌ها به صورت حبس نباشد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه عنوان کرد: در جنبه عمومی جرم ها نیز باید دستگاه های مرتبط را پای کار آورد تا کارها به قوه قضائیه کشیده نشود.

او ادامه داد: کارهای زیادی انجام شده است تا مشکلات کمتر شود و ورودی ها کمتر شود اما موفقیت چندانی به دست نیامده است؛ شوراهای حل اختلاف در این مسائل می توانند نقش موثری داشته باشند و نقش میانجی گری را ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی اظهار کرد: اگر بتوانیم مردم را به سمت صلح و سازش ببریم، بسیاری از تجمعات در مجتمع های قضایی رخ نخواهد داد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه از سیاست های قوه قضائیه گفت و تصریح کرد: یکی از سیاست های حال حاضر قوه قضائیه کاهش جمعیت زندان هاست که به جد پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.