سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد:

نقشه جامع خواهرخواندگی مشهد تهیه می‌شود

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: خواهرخواندگی فراتر از نام‌گذاری یک معبر است و لذا مقرر شده است شهرداری نقشه جامع خواهرخواندگی مشهد را در عرصه بین‌المللی مشخص کند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه سلیمی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه خواهرخواندگی قرادادی است که معمولا بین مسئولان و سران دو شهر با هدف ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر بسته می‌شود، گفت: خواهرخواندگی، برخاسته از انس، الفت، دوستی و مهر خواهری است و انعقاد این قرارداد‌ها باید منتج به منافع مشترک فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بازرگانی، تاریخی، علمی شود.

او افزود: باید توجه داشت که خواهرخواندگی صرفا به نامگذاری یک معبر خلاصه نشود؛ این واژه مفهوم بسیار عمیقی و گسترده‌ای دارد که تاکنون مغفول واقع شده است.


بیشتر بخوانید


عضو هیات رئیسه شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه براساس همین دغدغه‌مندی مقرر شده که شهرداری، نقشه جامع خواهرخواندگی مشهد را در عرصه بین‌المللی مشخص کند، ادامه داد: در این نقشه باید پیوست‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فناوری تبیین شود و به صورت مصداقی صرفا در مورد یک شهر مشخص بحث نکنیم.

سلیمی بیان کرد: جایگاه مشهد از ابعاد مختلف در خواهرخواندگی‌ها باید لحاظ شود و این تفاهم‌نامه با شهر‌هایی باشد که در تراز جهان‌ شهر برکت و کرامت باشند.

او تصریح کرد: متناظر با هر پیوست، اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی باید شهری مشخص شود و بدانیم که در قالب هر تفاهم‌نامه کدام منافع مشهدالرضا (ع) تامین می‌گردد.

انتهای پیام//ت.ز.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.