سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌های کشور:

حداقل به ۳۰ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی نیاز است

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌های کشور گفت: برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی ۶هزار نفر بکار گرفته شده اما حداقل به ۳۰هزار نیرو نیاز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ اکبری فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در مراسم معرفی فرمانده جدید یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان گفت: در حال حاضر برای حفاظت از ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی کشور ۶ هزار نفر بکار گرفته شده است اما حداقل به ۳۰ هزار نیرو برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کشور نیاز است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌های کشور گفت: با مردمی کردن حفاظت از منابع طبیعی به دنبال جبران کمبود‌ها هستیم.

او افزود: براساس استاندار‌های جهانی در جنگل‌های متراکم مانند هیرکانی به ازای هر هزار هکتار جنگل یک نیروی حفاظتی باید فعال باشد.

سرهنگ اکبری افزود: در این راستا و برای جبران کمبود‌ها با مردمی کردن حفاظت از منابع طبیعی به دنبال جبران کاهش در این زمینه هستیم.

او ادامه داد: یکی از راهبرد‌های اساسی سازمان جنگل‌ها و مراتع هوشمند سازی حفاظت است و در این راستا دوربین‌های حفاظتی نیز به کمک مامورین جنگلبانی آمدند.

سرهنگ اکبری همچنین از مجهز شدن مامورین جنگلبانی به بی سیم دیجیتال در روز‌های آینده خبر داد و افزود: کیفیت بی سیم‌های دیجیتال در برابر بی سیم آنالوگ بسیار بالاتر است و امکان ارسال صدا و دیتا با هم وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: با مجهز شدن مامور جنگلبانی به این بی سیم در صورتی که در عرصه منابع طبیعی برای مامور اتفاقی بیفتد امکان ردیابی آن وجود دارد.

سرهنگ عیسی گلبینی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی گلستان معرفی و از تلاش سرهنگ بزی فرمانده سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.