سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیرانی:

۷۲ درصد جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری علیه کرونا واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در کشور و استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ میزان بروز و ابتلا به کرونا روند با ثباتی طی می‌شود و تنها نگرانی از جانب کسانی است که واکسینه نشده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

او افزود: خطر گرفتاری در نوسانات کرونا از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده است وجود دارد.

شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین تکیه گاه و پشتوانه با توجه به بروز سویه‌های جدید و جهش‌های مختلف ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا، واکسیناسیون کامل است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: علی رغم اینکه برخی از سویه‌ها ایمنی کسانی که واکسن را تزریق نموده اند دور می‌زند، اما همچنان، کسانی که واکسن را دریافت کرده اند در مقابل برخی سویه‌ها ایمنی کامل و در مقابل برخی دیگر ایمنی نسبی دارند.

شیرانی گفت: در کشور و استان به لحاظ میزان بروز و ابتلا به کرونا روند با ثباتی طی می‌شود و تنها نگرانی از جانب کسانی است که واکسینه نشده اند.

او افزود: میزان واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۲ سال در استان که دز اول را دریافت کرده اند حدود ۸۶ درصد و قریب به ۷۲ درصد جمعیت هدف هر دو دز واکسن را دریافت نموده اند.

شیرانی اضافه کرد: باید تلاش کرد، تا واکسیناسیون ۷۲ درصدی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

او ادامه داد: دز سوم برای افراد بالای ۶۰ سال و گروه در معرض خطر مانند کادر درمان آغاز شده است و به زودی جزئیات دستورالعمل تزریق دز سوم برای تمامی گروه‌های سنی اعلام خواهد شد.

شیرانی گفت: تزریق دز سوم دستورالعمل‌های مشخص دارد و معمولا توصیه می‌شود، دز سوم نیز از نوع دو دز قبلی باشد و کارشناسان در حوزه بهداشت راهنمایی‌های لازم را به گروه هدف ارائه خواهند داد.

او در پایان افزود: در حال حاضر اکثر واکسن‌ها در دسترس می‌باشد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.