سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از هنرمندان اروندی حمایت می شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی به منظور حمایت از هنرمندان آبادان و خرمشهر خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سجاد پاک‌گهر، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی خرمشهر معرفی دستاورد‌های صنعتگران و هنرمندان آبادان و خرمشهر و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندانی است که در حفظ و انتقال این مواریث سال‌ها به فعالیت پرداختند و از ارکان اصلی فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند.

او با دعوت از مردم فرهنگ‌دوست شهرستان‌های خرمشهر و آبادان به منظور بازدید از این نمایشگاه گفت:معرفی ظرفیت‌های موجود در این دو شهرستان و علاقه‌ای که مردم منطقه به جاذبه‌های گردشگری آبی خود دارند باعث انگیزه مضاعف در اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر برای تداوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شده است.

پاک گهر بیان کرد: این نمایشگاه که برای سومین بار روی عرشه کشتی عقاب در حال برگزاری است و در این دوره سهم ۴۰ درصدی از نمایشگاه به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان آبادان اختصاص داده شده است.

او توضیح داد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با سازمان منطقه‌آزاد اروند، فرمانداری، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای خرمشهر و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان و با هدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان‌های خرمشهر و آبادان، تصمیم به برگزاری نمایشگاهی در فضای باز در بلوار ساحلی خرمشهر گرفتیم.

این نمایشگاه در بلوار ساحلی خرمشهر، از  روبروی بانک ملی از ۱۰ تا ۱۵ آذر در ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقمندان به صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خواهد بود و غرفه‌های این نمایشگاه در این دوره شاهد آثاری از کپوبافی، گلیم‌بافی، معرق، منبت، صنعت چرم و حصیربافی خواهند بود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.