سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دشت رزم ممسنی صاحب کتابخانه شد

با حضور مسئولان استانی کتابخانه عمومی ایثار در روستای دشت رزم ممسنی افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در ادامه برنامه‌های هفته کتاب، آیین افتتاح کتابخانه عمومی ایثار دشت رزم با حضور مسئولان استانی و مسئولان  شهرستان ممسنی   برگزار شد.

داوود ایوبی، فرماندار ممسنی در این آیین عنوان کرد: خوشحال هستیم در برابر مردم این روستا اعلام کنیم در چند سال جاری علی‌رغم شرایط محدودیت ها، چند پروژه عمرانی بزرگ انجام شد که از جمله آن‌ها ایجاد کتابخانه برای مردم دشت رزم بود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه کتابخانه دشت رزم مروج فرهنگ خواهد بود، گفت: در شهرستان ممسنی هر چقدر در حوزه فرهنگی، هنری و مذهبی سرمایه گذاری شود بسیار جواب خواهد داد. تنها حوزه‌ای که در چند دهه اخیر قابل افتخار است، همین حوزه فرهنگ و فراگیری علوم است. هرچقدر اقدامات فرهنگی و علمی که در این شهرستان به وقوع پیوسته ثمره ایجاد کتابخانه در ممسنی است.

او اضافه کرد: ممسنی، ۱۰ دهستان دارد که هفت دهستان هنوز کتابخانه ندارد و این نیاز شهرستان ممسنی است.

ایوبی به پروژه‌های عمرانی اشاره و تصریح کرد: کار‌های خوبی در چند سال گذشته انجام شد. کتابخانه مرکز شهرستان با حدود بیش از ۴۰ درصد در حال ساخت است. همچنین کتابخانه شهر بابامنیر از شهر‌های فاقد کتابخانه استان به بهره برداری رسید. هر چند شهر خومه زار هنوز فاقد کتابخانه است.

حجت الله شاکری فر امام جمعه ممسنی نیز در این آیین با اشاره به اهمیت کتابخاته تصریح کرد: اولین فرمان خداوند به آخرین پیامبرش امر به خواندن است؛ و این اهمیت کتاب و کتابخوانی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشت رزم باید بشود دشت رزم دانش و معرفت و ایمان و تقوا. کتابخانه باید به عنوان نگینی در این روستا بدرخشد. کتابخانه عمومی مقدس است. امروز کار بسیار ارزشمند انجام شد و امیدواریم که این حرکت برای ۳۰۰ روستای ممسنی الگو باشد. لازم است همه افراد روستا عضو کتابخانه شوند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در آیین افتتاح کتابخانه ایثار عنوان کرد: امروز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت کتابخانه و زیرساخت فرهنگی در استان را برعهده دارد، اما بهره برداری از آن بر عهده کتابخانه هاست.

او بیان کرد: نهاد کتابخاته‌های عمومی در این چند سال تلاش کرده و شهر‌ها و بخش‌هایی که بدون کتابخاته بودند شناسایی شد و زیرساخت آن به وجود آمد. امیدواریم در دولت جدید بتوانیم سال آینده دو برابر این تعداد را افتتاح کنیم.

سهرابی تاکید کرد: کتابخانه عمومی ایثار پنجاهمین کتابخانه روستایی و ۲۵۰مین کتابخانه عمومی در استان است.

او اضافه کرد: پروژه کتابخانه ایثار در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و با اعتبار ۲۳۴ میلیون تومان به اتمام رسید.

سهرابی همچنین از اهدای ۵۰۰ جلد کتاب از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه خبر داد.

روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افتتاح کتابخانه را به مردم دشت رزم تبریک گفت و عنوان کرد: توسعه کتابخانه و ایجاد شرایط برای دسترسی به کتاب در مناطق محروم و روستا‌های استان در دستور کار قرار دارد.

منوچهری اضافه کرد: از اولویت‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی فارس ایجاد کتابخانه در شهر‌های فاقد کتابخانه و روستا‌های واجد شرایط همچنین توسعه کتابخانه‌های موجود است.

منوچهری تاکید کرد: این کتابخانه توسط مجموعه کتابخانه‌های عمومی و با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تجهیز شده است.

گفتنی است کتابخانه دشت رزم چهارمین کتابخانه نهادی شهرستان ممسنی است که در متراژ ۱۵۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.