سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای آذربایجان غربی برفی می‌شود

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بر اساس بررسی الگو‌های پیش یابی دمای هوای استان با تشدید فعالیت سامانه بارشی هوای استان از امروز بارانی و برفی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، با بیان اینکه از امروز دمای هوای استان ۶ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان از روز چهارشنبه، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به وزش باد شدید تا سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت از امروز در ارومیه و کلیه مناطق استان به خصوص جنوب غربی استان نیز خبر داد و اظهار کرد: بارش متناوب باران، برف و ورزش بادگاهی شدید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت وضعیت جوی غالب در استان است.

صابری با بیان اینکه این شرایط تا اواخر روز پنجشنبه در استان تداوم دارد، گفت: آب گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، برف همراه تندباد (در مناطق کوهستانی کولاک) برف از اثرات فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان غربی است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: لازم است تا دستگاه‌های مسؤول، آمادگی لازم را در برابر آب گرفتگی‌های احتمالی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها داشته باشند.

صابری افزود: با توجه به کاهش محسوس و ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا لازم است تا رانندگان نیز در جاده‌ها از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو‌های خود اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و نیز توجه کشاورزان، دامداران و مرغداران به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی هم ضروری است.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پیرانشهر با ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرستان تکاب با صفر درجه سانتی گراد سردترین شهر‌های استان بود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی دمای هوای ارومیه را نیز طی همین مدت بین یک و ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.