سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایندگان دولت، مجلس و بخش خصوصی در دشتستان بر سر میز ملی خرما نشستند

میز ملی خرما امروز با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، مدیران وزارت‌های جهادکشاورزی، صمت و امور خارجه و فعالان تولید و صادرات این محصول برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، میز ملی خرما امروز با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، مدیران وزارت‌های جهادکشاورزی، صنعت،معدن و تجارت و امور خارجه در شهرستان دشتستان تشکیل شد تا مسائل مربوط به این محصول کشاورزی بررسی شود.

سالانه ۱۶۵ هزار تن محصول از نخلستان‌های استان بوشهر تولید می‌شود که بیش از ۷۰ درصد آن مربوط به شهرستان دشتستان است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نشست ملی خرما گفت: حال خرما خوب نیست و به علت بی‌آبی کیفیت مناسبی ندارد.

ابراهیم رضایی تقویت بخش خصوصی، باز شدن مسیر صادرات از جمله به روسیه، حمایت از نخل‌داران و صادرکنندگان، تامین آب، اختصاص عتبار برای اجرای طرح تحول نخیلات و تعیین قیمت مناسب برای خرید تضمینی را از جمله مواردی عنوان کرد که برای خوب‌شدن حال خرما و خرماداران باید صورت گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز ساخت سریع‌تر سد دالکی برای آبیاری نخیلات دشتستان و اختصاص اعتبار به طرح نخلستان را خواستار شد

به گفته محمدتقی منوچهری، آفات و بیماری‌ها بنیه بیش از ۷ هزار نفر از نخل‌های استان را ضعیف کرده است.

او معتقد است که باید چاره‌ای برای سمپاشی نخل‌های بلند استان بوشهر اندیشیده شود.

فتح  الله نوروزی فرماندار دشتستان هم راه اندازی شهرک صنعتی خرما را در این شهرستان خواستار شد و از آمادگی برای این کار خبر داد.


بیشتر بخوانید


خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر به تاثیر برخی مقررات بر صادرات خرما اشاره کرد و  برون‌سپاری برخی از مسئولیت‌ها به تشکل‌های بخش خصوصی را خواستار شد.

تدوین بسته حمایتی دولت از خرما، تخصیص اعتبار برای اصلاح باغ‌ها و مبارزه با آفت‌ها و مسائل مربوط به برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه خرما از جمله مواردی است که به صورت خاص در نشست میز ملی خرما در دشتستان مطرح شد.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، مدیران وزارت‌های جهادکشاورزی، صمت و امور خارجه با حضور در واحدهای فرآوری خرما در شهرستان دشتستان از ظرفیت‌ها و مشکلات آنان آگاهی یافتند.

برگزاری میز ملی خرما از جمله برنامه‌های سومین نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر است.

این نمایشگاه عصر دیروز (سه‌شنبه ۹ آذر) در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر افتتاح شده است و تا جمعه ۱۲ آذر ادامه دارد.
فردا نیز بوشهر میزبان همایش ملی خرما خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.