سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی کردستان نسبت به وزش باد شدید

اداره کل هواشناسی کردستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید طی روز چهارشنبه در استان هشدار داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: روز چهارشنبه شاهد وزش باد شدید در بیشتر نقاط استان هستیم که انتظار می‌رود سرعت آن در نواحی شمالی و شرقی همچون شهر‌های بانه، سقز، هزارکانیان، زرینه، قروه، بیجار و دهگلان به ۲۵ تا ۳۰ متر بر ثانیه برسد.

او افزود: وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک محلی می‌شود و امکان خسارت به سازه‌های کم استحکام نیز وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از اوایل شب چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه یک سامانه بارشی در استان فعال خواهد بود که موجب بارش باران و برف، پدیده مه و کاهش دید در گردنه‌ها و ارتفاعات می‌شود.

پناهی اضافه کرد: این سامانه بارشی بیشتر شهر‌های بانه، مریوان، هورامان و سرشیو را در بر می‌گیرد و به همراه آن، امکان آبگرفتگی معابر نیز در این مناطق وجود دارد.

او گفت: طی روز‌های جمعه و شنبه هوای استان پایدار است، اما دما‌های شبانه و صبحگاهی حدود ۶ تا هشت درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد و شاهد یخبندان در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی چهار درجه سردترین و روستای سلین در شهرستان سروآباد با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۲ و ۱۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.