سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان نیازمند تمامی گروه‌های خونی است

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت خون استان اصلا پایدار نیست و در حال حاضر نیاز استان همچنان از طریق سایر استان‌ها و همکاری شبکه خون‌رسانی کشور تامین می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت خون استان اصلا پایدار نیست و در حال حاضر نیاز استان همچنان از طریق سایر استان‌ها و همکاری شبکه خون‌رسانی کشور تامین می‌شود و نیازمند تمامی گروه‌های خونی هستیم.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۷ هزارو ۹۹۳ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که ۳۸ هزار و ۴۸۸ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان ۲ هزارو ۸۳۴ نفر زن و ۳۵ هزار و ۶۵۴ نفر مرد بودند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این میزان حدود ۵۴ درصد نیاز استان را تامین کرده است، افزود: متوسط میانگین درخواست ماهانه خون و فرآورده‌های خونی استان ۱۲ هزارو ۳۳۲ واحد است.

وی بیان کرد: میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای امسال تاکنون ۹۸ هزار و ۶۵۶ واحد خون و فرآورده‌ها، ۷۲ هزار و ۷۵۶ واحد گلبول قرمز، ۱۱ هزارو ۲۰۱ پلاکت و ۱۴ هزارو ۶۹۹ فرآورده‌های پلاسمایی بوده است.

خسروی با اشاره به اینکه کمبود‌ها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۳ هزارو ۴۹۹ واحد خون از سایر استان‌ها بویژه شهر‌های سمنان، بیرجند و بجنورد دریافت شده است.

وی افزود: بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی موجود سیستان و بلوچستان ۶۴ درصد خون‌های اهدایی را مصرف می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به ویروس کرونا و کاهش مراجعات میزان ذخایر خونی استان کاهش یافته است.

وی گفت: پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.