سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر پاکستان در ایران در بازدید از آرامگاه فردوسی تاکید کرد؛

توسعه تبادلات گردشگری لاهور و مشهد

 سفیر پاکستان در ایران گفت: فرصت‌های زیادی برای گسترش روابط در حوزه گردشگری بین مشهد و لاهور وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی با بیان این مطلب که گسترش صنعت گردشگری و توسعه تبادلات گردشگری یکی از محور‌های گفت‌وگوی رئیس جمهور ایران و پاکستان در دیدار عشق‌آباد بوده است، گفت: باعث افتخار است که این فرصت فراهم شد تا به آرامگاه فردوسی آمده و به فردوسی به عنوان بزرگ‌ترین شاعر ایرانی که بسیار به احیای زبان فارسی کمک کرده، ادای احترام کنم.

او با بیان اینکه  شاهنامه به زبان‌های زنده دنیا از جمله اردو ترجمه شده است، در دوران کودکی شاهنامه می‌خواندم و مطالعه می‌کردم و از آن لذت می‌بردم، افزود: ایران یکی از بزرگ‎ترین و زیبا‎ترین کشور‌های دنیاست که دیدنی‌های زیادی دارد، افزود: فرهنگ، سنت‌ها، آداب و غذا جزء جاذبه‌های دیدنی این کشور است.

سفیر پاکستان در ایران  با بیان این که مشهد دیدنی‌های زیادی برای گردشگران خارجی دارد، ادامه داد: مشهد دومین شهر بزرگ و یکی از زیباترین شهر‌های ایران است که تاکنون چندین نوبت به این شهر سفر کرده‌ام و به عقیده من پس از حرم مطهر امام رضا (ع)، آرامگاه فردوسی مهم‌ترین جاذبه گردشگری مشهد است.

حیات قریشی بیان کرد: شهر‌های دیگر خراسان رضوی که در نزدیکی مشهد قرار دارند نیز زیبا و دیدنی هستند، در شهر نیشابور آرامگاه فریدالدین عطار نیشابوری، حکیم عمر خیام نیشابوری وجود دارد. علاوه بر این جاذبه‌های گردشگری زیادی در شهر‌های اطراف وجود دارد که افراد هنگاه سفر می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

او تصریح کرد: فرصت‌های زیادی برای گسترش روابط به ویژه در حوزه گردشگری بین مشهد و شهر‌های مختلف پاکستان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به روابط  لاهور و مشهد اشاره کرد.

سفیر پاکستان در ایران با اشاره به دیدار هفته گذشته روسای جمهوری ایران و پاکستان در عشق‌آباد تاکید کرد: در دیدار این دو رئیس جمهوری، یکی از محور‌های گفتگو گسترش صنعت گردشگری و توسعه تبادلات گردشگری بین دو کشور بوده است و  یکی از مقاصد گردشگری پاکستانی‌ها شهر‌های مختلف ایران از جمله مشهد، اصفهان، شیراز، تهران و کرمان دیدنی است، ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که اگر فرد گردشگر یک ماه هم در ایران بماند، برای دیدن جاذبه‌های زیبای ایران با کمبود زمان مواجه می‌شود.

توسعه صنعت و تبادلات گردشگری محور گفت‌وگوی رئیس جمهور ایران و پاکستان

حیات قریشی اظهار کرد: به عنوان سفیر پاکستان در ایران به تمام گردشگران پاکستانی توصیه می‌کنم که برای سفر به ایران و دیدن جاذبه‌های گردشگری ایران برنامه‌ریزی کنند.

گفتنی است؛ سفیر پاکستان در ایران همزمان با بازدید از مجموعه آرامگاه فردوسی مشهد برگزاری هفته‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های مشترک در ایران و پاکستان نوید داد.

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.