سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفت هزار و ۵۰۰ نفر در مشهد خدمات طب سنتی دریافت کردند

از ابتدای امسال بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر با مراجعه به سلامتکده‌های زیر پوشش این دانشکده، از خدمات طب سنتی برخوردار شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یوسفی رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به همت دانشکده طب سنتی، مراکز درمانی اکادمیک با الگوی مشارکتی در قالب سلامتکده در مشهد راه اندازی شده است که در این مراکز خدمات نسبتا گسترده‌ای در زمینه طب سنتی به مراجعان عرضه می‌شود.

او افزود: امسال به طور متوسط ماهانه هزار و ۵۱۷ مراجعه به سلامتکده‌ها صورت گرفته و به طور میانگین برای ۴۲۲ نفر از مراجعان اعمال یداوی اعم از حجامت، بادکش، زالو و ماساژدرمانی انجام شده است.

رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از اوایل بهمن پارسال نیز یک سلامتکده در مشهد به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است که در هفت ماه اول امسال حدود ۹ هزار و ۸۰۰ مورد تست پی سی آر و رپید از بیماران مشکوک به کرونا گرفته شده است که از این جمعیت سه هزار و ۳۰۰ نفر نیازمند دستور دارویی پزشک تشخیص داده شده و برای آن‌ها تدابیر درمانی و تغذیه‌ای تجویز شد.

یوسفی با اشاره به اینکه دانشکده طب سنتی مشهد به دلیل ارایه خدمات درمانی آکادمیک در جشنواره ملی طب ایرانی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، بیان کرد: این جشنواره هر چند سال یکبار گروه‌ها، افراد و دانشکده‌های مطرح را شناسایی و معرفی می‌کند که تا کنون سه دوره آن برگزار شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره سوم آن موفق به کسب رتبه نخست شده است.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.