سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور:

خواستار ترمیم بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: شاخص بودجه‌ای دانشگاه فنی و حرفه ای بسیار اندک است و خواستار ترمیم بودجه این دانشگاه هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور  در همایش استادان و مسئولان کانون‌های بسیج واحد‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد گفت: براساس جدول های سازمان برنامه و بودجه، میزان بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای حتی از یک هنرستان کار‌ و‌ دانش کمتر است و در شرایطی که سرانه بودجه منظور شده برای یک هنرجوی کار‌ و ‌دانش و هنرستان ۸۰ میلیون ریال است، این رقم برای یک دانشجوی فنی و حرفه‌ای تنها ۵۳ میلیون ریال است.

او با بیان اینکه این مشکل بودجه‌ی را به سازمان برنامه بودجه منعکس کرده ام، افزود: بودجه دوره‌های کاردانی این دانشگاه ۱۱۰ میلیون ریال به ازای هر دانشجو است، اما در بخش دوره‌های کاردانی گروه پزشکی این رقم ۲۸۰ میلیون ریال است و حال پرسش این است که آیا در دوره‌های عملی این دانشگاه نیازی به تأمین مواد مصرفی و دیگر موارد نیست؟

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: این بی عدالتی حتی در بودجه غذای دانشجویان نیز به چشم می‌خورد، تا پارسال بودجه هر وعده غذای دانشجویی در کشور ۸۰ هزار ریال بود و حال آنکه بودجه هر وعده غذای دانشجویان فنی و حرفه‌ای تنها ۱۶ هزار ریال بود.


بیشتر بخوانید


صالحی عمران بیان کرد: امسال این بودجه برای دانشجویان به ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافته، در حالی که بودجه یک وعده غذا دانشجوی فنی و حرفه‌ای به ۸۰ هزار ریال رسیده است.

او تصریح کرد: آموزش عالی مهارتی با این بودجه‌ها در کشور اصلاح نمی‌شود، آموزش مهارتی به حمایت عملی و بودجه‌ای نیاز دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: سال ۹۰ با مصوبه مجلس دانشگاه فنی و حرفه ای از آموزش و پرورش جدا شده و به آموزش عالی پیوست و امسال در شرایطی که دانشگاه‌ها با کمبود دانشجو مواجه هستند با عنایت به آگاهی خانواده ها، شاهد انتخاب رشته ۹۰ هزار داوطلب در این دانشگاه بودیم.

صالحی عمران اظهار کرد: در بخش سیاست‌گذاری کلان باید از دانشگاه فنی و حرفه‌ای حمایت شود و برای رسیدن به این هدف به اعتقاد عملی دولتمردان و سیاست‌گذاران آموزش عالی در وزارت علوم نیاز داریم.

او افزود: آموزش باید با مهارت‌های اشتغال  همراه باشد، وقتی کارآموزان در محیط کار فعالیت می‌کنند در واقع اعتماد کارفرما را جلب می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: موضوع اشتغال دانشجویان بعد از دانش آموختگی از تعهدات این دانشگاه است، مساله تعهد دانشگاه و دغدغه مندی آن برای اشتغال دانش آموختگان، به عنوان ملاک و شاخصه دانشگاه‌های برتر جهانی قرار گرفته است.

صالحی عمران با بیان اینکه اصراری بر ارائه آموزش‌های ثابت نداریم، بیان کرد: در حالی که در جامعه روز به روز با نیاز‌های شغلی مختلف روبه رو هستیم لازم است دانشگاه نیز در ارائه رشته‌ها انعطاف پذیری لازم را داشته باشد و تداوم ۲۰ ساله ارائه یک رشته در دانشگاه‌های امروزی بی معناست.

انتهای پیام//ت. ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.