سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولیانوف شروع مذاکرات وین را موفقیت آمیز توصیف کرد

میخائیل اولیانوف با اشاره به روند ادامه تهیه دو پیشنویس رفع تحریم‌ها و مسائل هسته ای، از سرگیری مذاکرات وین را موفقیت آمیز دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی از سرگیری مذاکرات وین بسیار موفقیت آمیز عنوان کرد.

او در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از سرگیری مذاکرات وین بسیار موفقیت آمیز بوده است. در آغاز دور هفتم مذاکرات اعضای برجام تصمیم گرفتند بدون تعلل روند تهیه پیشنویس را در دو کارگروه -رفع تحریم‌ها و مسائل هسته ای- ادامه دهند. این اقدام فورا آغاز می‌شود.»

وی افزود: نخستین نشست‌ها امروز و فردا برگزار می‌شوند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین پیشتر درباره آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین گفت اختلافات میان ایران و دیگر کشور‌ها در بسیاری از موضوعات متعلق به مذاکرات، خیلی زیاد است.

اولیانوف تاکید کرد ایرانی‌ها همچنان برای گفتگوی مستقیم با آمریکا آمادگی ندارند، مذاکرات روز اول و دیدار جداگانه‌ای که با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا انجام شد ثابت کرد همه طرف‌ها به دنبال آنند تا مذاکرات نتیجه بخش باشد.

اولیانوف در ادامه از مخالفت روسیه با هشدار‌های واشنگتن علیه ایران خبر داد. واشنگتن تهدید کرد ممکن است طرح جانشین دیگری را علیه ایران به کار بگیرد.

همچنین نماینده چین در مذاکرات هسته‌ای بر ضرورت لغو تمام آن دسته از تحریم‌های آمریکا تاکید کرد که سنخیتی با توافقنامه هسته‌ای ندارند و تحریم چین جزئی از این نوع تحریم هاست.

نشست کمیسیون مشترک برجام هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در محل هتل پله کوبورگ وین با حضور هیئت‌های اصلی عضو برجام (ایران و گروه ۱+۴ شامل آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار شد. گفتنی است دور ششم مذاکرات هسته‌ای ایران در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری و در وین برگزار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.