سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی ۴۰ پزشک برای همکاری در طرح پزشک خانواده

۴۰ پزشک برای مشارکت در طرح پزشک خانواده بیمه سلامت خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: به دنبال برقراری طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در صندوق بیمه همگانی بیمه سلامت استان تاکنون ۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان این صندوق به پزشکان خانواده منتصب شده اند و بیماران طی بحث درمان باید به پزشک خود مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ پزشک در استان برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند افزود: بیماران در طی یک سال می‌توانند تا دو مرتبه پزشک خانواده خود را عوض کنند

اربابی ادامه داد: بیماران دیابتی و مبتلا به فشار خون به طور خاص در این طرح مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: تا ۱۵ آذر این طرح عملیاتی می‌شود و تاکنون با ۱۱ پزشک در شهرستان بیرجند قرارداد بسته ایم.

اجباری شدن حذف نسخ کاغذی از ابتدای دی 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی همچنین گفت: از ابتدای دی، برابر تبصره ۱۷ قانون بیمه تمامی نسخه‌ها الکترونیک صادر می‌شود.

وی  با بیان اینکه این طرح از یک سال و نیم قبل آغاز شده افزود: این آمادگی را برای اجرای این قانون و جمع کردن نسخ کاغذی داریم و پرداختی‌ها نیز در مورد نسخ کاغذی صورت نخواهد گرفت.

اربابی با بیان اینکه در طرح الکترونیکی کردن نسخ پوشش ۸۰ درصدی داریم اظهار کرد: تعدادی از پزشکان در این طرح نیستند که تقاضای مراجعه آن‌ها را برای دسترسی به نسخه الکترونیک داریم.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اجرای بیش از یک سال و نیم از طرح نسخ الکترونیک، در پرداخت‌ها بروز شده ایم و مطالبات پزشکان و آزمایشگاه‌ها تا پایان مهر ماه پرداخت شده و آبان ماه نیز در حال پرداخت است.

انتهای پیام / س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.