سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم سه شهرستان جنوب فارس ۳۰۵ هزار دوز واکسن کرونا دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان گفت: مردم شهرستان های لارستان، خنج و اوز تاکنون از زمان آغاز پوشش واکسیناسیون عمومی در کشور ۳۰۵ هزار دوز واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان بیان کرد: استقبال مردم اگرچه در اوایل ضعیف بوده اما در ادامه به ویژه ظرف یک ماه گذشته با توجه به همکاری مطلوب مردم ، رسانه ها ، آموزش و پرورش و سایر نهادهای مربوطه روند بهتری یافته است.

 او بیان کرد: میزان پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۲ سال سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تاکنون ۷۴ و در جمعیت بالای ۱۸ سال نیز ۷۳ درصد است.

یگانه تصریح کرد: میانگین پوشش واکسیناسیون دوز اول و دوم در جمعیت بالای ۱۲ سال ۶۴ درصد و در جمعیت ۱۸ سال این شهرستان ها نیز تاکنون ۶۲ درصد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان ادامه داد: میزان مطلوب و قابل قبول پوشش واکسیناسیون بالای ۹۵ درصد است که برای رسیدن و تحقق این هدف نیاز به همت بیشتری از سوی مردم و همه نهادها از جمله اعضای ستاد کرونا در سطح شهرستان داریم.

او افزود: یکی از ایرادهای اساسی  ثبت نشدن اطلاعات است که از هفته جاری این امر مهم در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

یگانه با شاره به همراهی و نقش آفرینی برخی دستگاه ها اعم از هلال احمر، مجموعه بسج، آموزش و پرورش ، پلیس و سایر نهادهای عضو ستاد مدیریت کرونا در فرآیند پوشش واکسیناسیون اضافه کرد: بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به عنوان حق الزحمه این نیروها و تجهیزات سالن ها از سوی دانشکده علوم پزشکی لارستان پرداخت شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان لارستان اظهار کرد: روز گذشته یکی از سالن ها (سالن تخی) در لار نیز تعطیل شده و مردم می تونند برای تزریق واکسن به سالن باقریه در شهر جدید لار مراجعه کنند.

او تاکید کرد:  نباید با تزریق واکسن کرونا را تمام شده تلقی کرد دوری از تجمع ها و رعایت فاصله گذاری ها و زدن واکسن باید در دستور جدی و اولویت باشد.

یگانه با توجه به احتمال ورود سویه جدید کرونا و انتقال و گسترش آن به کشورمان نیز تاکید کرد و گفت: نظارت و کنترل پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی لارستان تشدید شده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر ، در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.