سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتظاری شیرین که هزینه‌های سرسام آور ، آن را به کام زوج‌های نابارور تلخ کرده

ناباروری دردی است که درمانش راه آسانی نیست و هزینه های زیاد آن قصه پر غصه ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شنیدن گریه نوزاد، شیرین‌ترین لحظه‌ ایست که ۲ و هزار و ۵۰۰ زوج نابارور در خراسان جنوبی برای تجربه کردن آن لحظه شماری می‌کنند، اما هزینه‌های کمرشکن آن امانشان را بریده است.

یکی از خانم‌هایی که با ما مصاحبه کرد می‌گفت: ده سال است که برای درمان در رفت و آمدم نه یک ماه و دو ماه، بیمه مان هم روستایی است و کفاف هزینه‌های درمان، تامین دارو و رفت و آمد را نمی‌دهد.

آقایی که همراه با خانمش از اسدیه آماده بود بیان کرد: هزینه تهیه هر آمپول ۴ تا ۵ میلیون است آن هم اگر پیدا شود!

او ادامه داد: کارگر ساده هستم و نمی‌توانم از پس هزینه‌های درمان بربیایم با وجود اینکه ۸۵ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه است، اما باقی هزینه‌ها مثل رفت و آمد و تامین دارو برایم سخت است.

تعداد دیگری از مراجعه کنندگان هم از دغدغه هایشان برای تامین هزینه‌ها و عدم رضایت از پوشش‌های بیمه‌ای گفتند.

۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت

برای پیگیری مشکلات زوج‌های ناباروربه سراغ اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی رفتیم، او گفت: خدمات درمان ناباروری با توجه به سیاست‌های کشور درتاریخ شهریور ماه امسال توسط هیات وزیران مصوب شد که موکول شد به دستورالعمل خرید راهبردی خدمت که در تاریخ ۲ آذرماه دستورالعمل خرید راهبردی خدمت توسط دبیرخانه شورای عالی بیمه ابلاغ شده است.

او افزود: بر اساس این ابلاغیه بسته‌های خدمتی در خصوص آی وی اف، آی یو آی و سایر خدمات ابلاغ شده و کاملا شفاف ارائه شده و دربخش دولتی هزینه زیادی برای مردم نخواهد داشت.

اربابی بیان کرد: ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه است، برای مثال تعرفه آی وی اف ۲ میلیون تومان است که تنها ۱۰ درصد که ۲۰۰ هزار تومان می شود را مراجعه کنندگان پرداخت می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: تعرفه‌های حق ویزیت، انجام آزمایشات و سونو گرافی و تامین دارو در مراکز دولتی پوشش داده می‌شود، اما در بخش‌های خصوصی مشمول ما به التفاوت خواهد شد.

او در خصوص گلایه مردم در مورد نبود خدمات کامل در مرکز ناباروری دولتی گفت: در پی گفتگو‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم مقرر شده تا تمامی خدمات را در همین مرکز فراهم کنیم و هزینه‌ها را به صورت بسته های خدماتی پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: ناباروری ، زوج جوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.