سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت اصلاح، نوسازی و جایگزینی باغات در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اهداف استراتژیک جهاد کشاورزی تلاش در راستای ارتقای تولیدات باغی کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از اهداف استراتژیک جهاد کشاورزی تلاش در راستای ارتقای تولیدات باغی کشور است اظهار داشت: اصلاح و نوسازی و حذف و جایگزینی باغ‌های درجه دو و سه با باغ‌های مدرن باید محور کار ما باشد.

او افزود: علاوه بر طرح توسعه باغات، در مناطقی که امکان توسعه باغات دیم مدرن در اراضی شیب دار وجود دارد انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


برزگر با تاکید بر لزوم مکانیزه کردن تولید و توسعه مکانیزاسیون در بخش باغبانی اضافه کرد: توسعه مکانیزاسیون سبب کاهش هزینه تولید و در نتیجه اقتصادی شدن باغبانی خواهد شد.

او در ادامه با بیان اینکه باغداری به عنوان یک مزیت در کشور مطرح است، گفت: با توجه به پتانسیل‌های کشور در این بخش و همچنین بازار‌های مناسب، بخش باغبانی از مزیت‌های کشور محسوب می‌شود و درحال حاضر نیز بخش عمده‌ای از صادرات کشاورزی کشور مربوط به این بخش است.

برزگر اضافه کرد: در نشستی که به همین منظور با حضور کارشناسان و صاحب نظران در معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد آموزش و اطلاع رسانی مستمر، یازدید‌های میدانی، نظارت و حمایت و هدایت در دستور کار قرارگرفت.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.