سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسیج سازمان های اصفهان در کنترل آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت از محیط زیست اصفهان از همکاری دستگاه‌های مختلف در کنترل آلودگی هوا در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایرج حشمتی مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست اصفهان گفت: علاوه بر اقداماتی که در اطلاعیه‌های قبلی این سازمان از جمله تشدید نظارت توسط تیم‌های نظارتی اداره کل محیط زیست، جلوگیری از تردد خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، برخورد با پسماند سوزی در حاشیه شهرک‌های صنعتی و کاهش‌های فعالیت‌های عمرانی صادر شد دو مصوبه جدید حاصل برگزاری کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا نیز منتشر شد.

وی با اشاره به پایداری هوا در سه روز متوالی آینده افزود: با توجه به اینکه از ساعات پایانی روز سه شنبه ۹/۹ تا پنجشنبه ۹/۱۱ شاهد پایداری هوا خواهیم بود؛ دو تیم مشترک در کارگروه اضطرار آلودگی هوا مشخص شدند.

حشمتی تصریح کرد: در تیم اول اداره کل محیط زیست همراه با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پایش آن دسته از صنایع آلاینده که به نوعی تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شوند پرداخته می‌شود و واحد‌های متخلف با دستور قضایی پلمب خواهند شد.

مدیرکل اداره حفاظت از محیط زیست اصفهان اضافه کرد: تیم دوم شامل اداره کل حفاظت از محیط زیست و پلیس راهور است که مقرر شد در خصوص کنترل و تشدید معاینه فنی سرویس‌های مراکز آموزشی، نظامی و صنعتی پیرامون کلانشهر ها، پایش‌های ویژه و برخورد‌های لازم انجام شود.


وی در پایان از اختیارات قانونی اداره کل حفاظت از محیط زیست سخن به میان آورد و اظهار کرد: در نامه‌ای که دادگاه و دادستانی به عنوان نامهٔ تکمیلی به ما داده است؛ مقرر شده است که صرفٱ آن بخش از صنایع آلاینده که در فرایند تولید باعث آلایندگی می‌شوند با دریافت حکم از دادستانی، تعطیل می‌شوند به گونه‌ای که موجب تعطیلی تمام کارخانه نشود؛ به نوعی ظهور شرایط اقتصادی و اجتماعی در این باره ما را با محدودیت روبه رو کرده است.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.