سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور کره جنوبی:

با وجود سویه جدید کرونا محدودیت‌ها را لغو نمی‌کنیم

رئیس جمهور کره جنوبی گفت با افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور و سویه جدیدی که به تازگی شناسایی شده محدودیت‌ها را لغو نمی‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی که پیشتر در پی کاهش محدودیت های کرونایی بود، اعلام کرد با افزایش میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از شیوع کرونا و همچنین تهدید ناشی از سویه جدید کرونا (Omicron) فشار بر سیستم بهداشتی این کشور را بیشتر کرده و برنامه‌ها برای کاهش محدودیت‌ها و قرنطینه را متوقف کرده است.

 رئیس‌جمهور کره جنوبی گفت: «بحران عمیق‌تر شده است و باید واکنشی متحد مانند آماده باش همه کارکنان برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا به کشور داشت.»

وب در جلسه ویژه پاسخگویی به مشکلات شیوع کرونا گفت: تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر‌ها همگی در حال افزایش و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کم است. در این ماه، کره جنوبی محدودیت ساعت کار رستوران‌ها و کافه‌ها را لغو کرد. قرار بود محدودیت‌های ساعات کاری برای مراکز فرهنگی تفریحی هم لغو شود و و همچنین از ۱۳ دسامبر مجوز برگزاری مراسم ها و مهمانی‌ها  با حداکثر ۱۰۰ نفر صادر شود که با این شرایط امکان این امر میسر نیست.

دئوک چئول، وزیر بهداشت کره جنوبی گفت: بیمارستان‌ها روزانه  ۶۲۹ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ شدید را مداوا می‌کنند و حداقل ۱۲۰۰ نفر در انتظار آزاد شدن تخت‌ها در سئول و مناطق اطراف آن هستند و از مردم می‌خواهد، آزمایش دهند و واکسن‌های تقویتی دریافت کنند. کره جنوبی هنوز هیچ موردی از سویه جدید کرونا (Omicron) را شناسایی نکرده است.

وی اضافه کرد تقریبا ۸۰ درصد از جمعیت ۵۲ میلیونی کره کاملا واکسینه شده اند. 

شناسایی سویه امیکرون در کشورهای مختلف جهان

کشورهای شمال آمریکا، کانادا و اسکاتلند امروز از شناسایی افراد مبتلا به سویه جدید کرونا (Omicron) خبر دادند. مقامات بهداشتی اسکاتلند اعلام کردند که  شش مورد ابتلا به سویه جدید در این کشور شناسایی کرده اند.

استرالیا نیز اعلام کرد که بازگشایی مرزهای بین‌المللی خود را دو هفته پس از گزارش اولین موارد ابتلا به ویروس امیکرون به تعویق می‌اندازد.

اسکات موریسون، نخست وزیراین کشور جلسه ای با کمیته امنیت ملی خود تشکیل داد و گفت که توصیه هایی از سازمان بهداشت استرالیا دریافت کرده  تا پس از شناسایی اولین موارد مبتلایان به امیکرون، بازگشایی مجدد مرزهای خود را به تعویق بیاندازد.

مقامات وزارت بهداشت پرتغال نیز اعلام کردند که ۱۳ مورد ابتلا به سویه امیکرون در این کشور ثبت شده است.

روز گذشته هم  مقامات بهداشتی انگلیس با کشف سومین مورد ابتلا به  ویروس امیکرون اعلام کردند. کشف این مورد با سفر فرد مبتلا به جنوب آفریقا مرتبط است.

اداره فدرال بهداشت سوئیس نیز در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «نخستین مورد احتمالی سویه امیکرون در سوئیس در فردی که حدود یک هفته پیش از آفریقای جنوبی بازگشته است، شناسایی شد. توالی یابی دقیق این سویه در روز‌های آتی مشخص خواهد شد.»

هلند نیز با اعلام کشف ۱۳ مورد ابتلا به این سویه جدید ویروس کرونا منشا این ویروس را بازگشت مسافران از آفریقای جنوبی به خاک این کشور دانست. بعد از هلند کشور دانمارک هم از شناسایی دو مبتلا به سویه امیکرون خبر داده که آنان نیز از آفریقا بازگشته بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.