سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پویش مردمی بذرکاری ادامه حیات جنگل‌های زاگرس در همدان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از پویش مردمی بذرکاری برای احیاء جنگل‌های زاگرس در همدان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اهمیت جنگل‌ها در توسعه اقتصادی واجتماعی اظهار داشت: این طرح به صورت همزمان در ۱۱ استان زاگرس نشین از روز چهار شنبه اجرا ئی می‌شود که سهم همدان در این پویش مردمی ۹۵ هکتار بذر کاری است.

او افزود: این طرح در مسیر‌های ورودی با مناطق جنگلی و مستعد احیا پایگاه ثابت اجرا می‌شود و بذر مورد نیاز در اختیار دوستداران طبیعت ومردم قرار می‌گیرد تا در مناطق تعیین شده با راهنمایی کارشناسان منابع طبیعی کاشته شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار داشت: ما تجربه موفقی در اجرای طرح ۱۰۰۰ هکتاری جنگلکاری در استان همدان داشته ایم وبا توجه به اتمام طرح کاداستر اراضی ملی اجرای این طرح مکان محور خواهد بود.

او بیان کرد: ۱۰ شهرستان استان میزبان پویش مردمی بذرکاری برای احیا جنگل‌های زاگرس هستند که روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه امسال آغاز می‌شود و محدود به مهلت خاصی نیست و تا پایان فصل بذرکاری وهفته منابع طبیعی امسال ادامه خواهد داشت.

خزائی با اشاره به نقش مهم جنگل‌های زاگرس در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار افزود: فشار سرزمین به طبیعت وجنگل‌های زاگرسی روبه افزایش است ویکی از اولویت‌ها وبرنامه‌های سازمانی ما برای کاهش این موضوع وزاد آوری در جنگل‌ها توجه و توسعه طرح‌های جنگلکاری در استان‌های زاگرس نشین خواهد بود.

او با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس اهمیت ویژه‌ای در تامین آب وحفظ خاک دارند گفت: این جنگل‌ها در معرض تهدیدات طبیعی و انسانی قرار دارندو چالش‌های متعددی مانند تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای بیش از حد دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی این جنگل‌ها را تهدید می‌کند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: پویش مردمی بذرکاری ۱۰ آذر ماه در ۱۰ شهرستان استان همدان با مشارکت مردم، تشکلها، همیاران طبیعت، بسیج سازندگی، جوامع ومحلی وبهره برداران محلی انجام خواهد شد.

خزائی هدف از اجرای این پویش را احیاء و توسعه جنگل‌های زاگرس عنوان کرد و گفت: این بذر‌ها با مشارکت مردم طبیعت دوست استان کاشته خواهند شد وتا پایان هفته منابع طبیعی ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.