سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵هکتار گلخانه توسط بخش خصوصی در میرجاوه در حال ساخت است

مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه گفت: ٢۵ هکتار گلخانه جدید با سرمایه‌گذاری بیش‌از ٢٠٠ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی در این شهرستان در دست ساخت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن کهرازهی مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه   اظهارداشت:کار برداشت محصولات گلخانه‌ای نظیر گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان و خیار از سطح حدود ٢۶ هکتار از گلخانه‌های فعال میرجاوه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از گلخانه‌های میرجاوه به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص دارد، افزود: از ابتدای آذر صادرات محصول گوجه فرنگی تولیدی شهرستان به خارج از کشور شروع و تاکنون افزون‌بر ٣٠ تن به مقصد کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و با همت بهره برداران، سطح گلخانه‌های این شهرستان از ۲۶ هکتار کنونی بزودی به ۵١ هکتار توسعه خواهد یافت.

وی بیان کرد: محصولات گلخانه‌ای میرجاوه علاوه‌بر مصرف خود شهرستان به مرکز سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار ارسال و با توجه به کیفیت آن به خارج از کشور بویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس و روسیه هم صادر می‌شود.

کهرازهی اظهارداشت: کشت گلخانه‌ای در میرجاوه برای ١۵٠ نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

شهرستان مرزی میرجاوه با سه بخش لادیز، ریگ ملک و مرکزی با وسعتی حدود ۶ هزار کیلومترمربع در شرق سیستان و بلوچستان واقع شده است و بیش از ۳۵۰ کیلومتر با کشور پاکستان مرز مشترک دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.