سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور تایوان:

تایوان و اروپا باید با هم از دموکراسی دفاع کنند

رئیس جمهور تایوان خواستار همکاری تایپه و اروپا در برابر اقتدارگرایی، مبارزه با اطلاعات نادرست و محافظت از ارزش‌های مشترک شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان امروز (دوشنبه) در دیدار با نمایندگانی از کشور‌های بالتیک (لیتوانی، لتونی و استونی) گفت: «تایوان و اروپا باید برای دفاع در برابر اقتدارگرایی و اطلاعات نادرست با یکدیگر همکاری کنند.»

تسای در جمع قانونگذاران حوزه بالتیک افزود: «دموکراسی که امروز از آن برخورداریم، به سختی به دست آمده است. این چیزی است که همه ما عمیقاً درک می‌کنیم. اکنون جهان با چالش‌های ناشی از گسترش اقتدارگرایی و تهدید اطلاعات نادرست مواجه است. تایوان مایل است که تجربیات خود در زمینه مبارزه با اطلاعات نادرست را با دوستان اروپایی خود به اشتراک بگذارد. ما باید از ارزش‌های مشترک خود محافظت کنیم تا شیوه زندگی آزاد و دموکراتیک را تضمین کنیم.»

ماتاس مالدیکیس، رهبر گروه دوستی تایوان در پارلمان لیتوانی، در پاسخ به تسای گفت که گروه آن‌ها در تایپه هستند تا همبستگی خود را با این جزیره اعلام کنند.

مالدیکیس اضافه کرد: «سیاست دولت لیتوانی در قبال تایوان، حمایت گسترده از تایپه، حفظ آزادی و نظم بین المللی مبتنی بر قوانین در راستای منافع حیاتی تایوان و لیتوانی است. فرصت‌های زیادی برای همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد.» آمریکا به شدت از این موضع لیتوانی، در جدال با چین حمایت کرده است.لیتوانی از زمانی که اجازه گشایش سفارت تایوان در پایتخت خود را داده است، با فشار‌های مداوم از سوی چین مواجه شده است.

پکن فشار نظامی و دیپلماتیک بر تایپه را برای پذیرش حاکمیت چین و محدود کردن مشارکت بین‌المللی تایپه افزایش داده است، با این حال، رئیس جمهور تایوان می‌گوید در مقابل تهدید‌ها سر فرود نمی‌آورد و از آزادی و دموکراسی خود دفاع خواهد کرد.

گفتنی است، پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و مداخلات کشور‌های دیگر در مسئله تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد می‌داند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.