سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی فوریت‌های سایبری در پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان

رئیس پلیس فتا استان همدان از راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در پلیس فتا از ابتدای مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان با اشاره به راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در پلیس فتا از ابتدای مهرماه امسال، بیان کرد: این مرکز با هدف بررسی جرائم اینترنتی و پیشگیری و مقابله با اینگونه جرایم راه اندازی شده و با توجه به توسعه فناوری ها، راه اندازی این مرکز می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش جرائم سایبری داشته باشد.

او افزود: یکی از عمده مشکلات شهروندان در فضای مجازی سوءاستفاده از کارت‌های بانکی آن‌ها از سوی مجرمان سایبری ست که با راه اندازی این مرکز مردم می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز این گونه موارد را به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش داده تا مورد پیگیری قرار گیرد.

سرهنگ سرخوش اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ با مرکز فوریت‌های سایبری استان همدان در ارتباط باشند و پاسخ سوالات خود در حوزه فضای مجازی و جرایم سایبری را از کارشناسان پلیس فتا استان دریافت و شکایات خود را پیگیری نمایند.
او از دیگر کارکرد‌های راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری را مقابله با حمله‌های سایبری در هر ساعت شبانه روز توسط نیرو‌های موسوم به «رعد» مستقر در پلیس فتای مرکز استان همدان دانست.

اوبا بیان اینکه انتظامی همدان در راه اندازی مرکز سایبری پلیس فتا از استان‌های پیشگام است ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این مرکز و دسترسی آسان مردم به کارشناسان پلیس فتا، رسیدگی به تخلفات سایبری به صورت آنلاین و به لحظه صورت گرفته و از بروز تخلف‌هایی نظیر سوءاستفاده از کارت‌های بانکی و برداشت غیرقانونی از حساب شهروندان جلوگیری شود.

این مقام انتظامی در پایان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ با مرکز فوریت‌های سایبری استان همدان در ارتباط باشند و پاسخ سوالات خود در حوزه فضای مجازی و جرایم سایبری را از این مرکز دریافت کنند.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عباس زارع بیدکی
۲۳:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید متاسفانه اپ تلگرام من را حک کردن
قبول زحمت فرمایید رسیدگی کنید