سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت ۱۵۲ دانش آموز مراغه‌ای بازمانده از درس به کلاس

امسال ۴۰۴ دانش آموز در مراغه از ادامه تحصیل جامانده اند که با پیگیری اداره آموزش و پرورش این شهرستان تاکنون ۱۵۲ دانش آموز به کلاس درس بازگشته اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،با گذشت ۲ ماه از سال تحصیلی جدید هنوز ۲۵۲ دانش آموز مراغه‌ای برای ادامه تحصیل در مدرسه ثبت نام نکرده اند.

مشکلات مالی، ممانعت پدر و مادر، ازدواج دانش آموزان دختر در سن پایین، مشکلات خانوادگی و کار کودکان بیشترین عوامل بازماندن دانش آموزان از تحصیل است.

بیشتر دانش آموزانی که از تحصیل بازمانده اند از محلات حاشیه شهر به علت مشکلات مالی و از روستا‌ها به علت نبود مدارس دوره‌های متوسطه است.

موسوی فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: هیچ دانش آموزی نباید به علت پرداخت نشدن شهریه و مشکلات خانوادگی از تحصیل محروم شود.

موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه از مسئولان آموزش و پرورش خواست بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در الویت کاری قرار دهند.

وی اضافه کرد: بازماندن دانش آموزان از تحصیل خط قرمز ماست و هیچ مدیری حق ندارد به علت شهریه دانش آموزان را از ادامه تحصیل باز دارد.

فرماندار مراغه با اشاره با سرعت گرفتن مشارکت خیران در ساخت مدارس جدید، از آموزش و پرورش خواست پیگیر فضا‌های آموزشی در مجتمع‌های ۵۰۰ واحدی و ۴۰۰ واحدی مسکن ملی باشند.

در این جلسه اعلام شد در بیشتر شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی تازه احداث در مراغه، فضای آموزشی برای ساخت مدرسه توسط سازندگان شهرک‌ها و مجتمع‌ها به فروش رفته است.

اکبریان مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: در گذشته به علت اجرا نشدن ماده ۱۸ قانون آموزش و پرورش در شهرک‌های اقماری، این شهر به شدت با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

اکبریان افزود: بیشتر کاربری‌های آموزشی به جای واگذاری به آموزش و پرورش یا به اداره‌ها و نهاد‌های دیگر واگذار شده اند و یا به فروش رفته اند.

وی اضافه کرد: کمبود نیروی خدماتی در مدارس شهری و روستایی از دیگرمشکلات حال حاضر آموزش و پرورش در مراغه است.

در شهرستان مراغه ۵۳ هزار دانش آموز در بیش از ۵۲۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.