سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل مثلث توسعه و خدمت، رویکرد استاندار چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری از تغییر رویکرد برنامه‌های سال آینده با تشکیل مثلث توسعه و خدمت خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک تغییر رویکرد در برنامه‌ریزی‌ها صورت می‌گیرد گفت: در برنامه‌ریزی سال آینده استفاده از منابع دولتی، استفاده از ظرفیت بنیاد‌های مردمی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌عنوان سه ضلع یک مثلث در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او در نشست با مدیران و کارکنان استانداری چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر نقش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در توسعه چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: باید مسیر برای سرمایه‌گذاری در استان هموار شود و با اعتمادسازی و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در مسیر توسعه گام برداریم.

حیدری تاکید کرد: بنده وام‌دار هیچ گروه و جناحی نیستم و فراجناحی عمل می‌کنم، هر کسی بتواند گرهی از مشکلات مردم باز کند، دست او را به گرمی می‌فشارم، نباید با مسائل و مشکلات احساسی برخورد کرد، باید تلاش کنیم تا موانع و مشکلات را از پیش پای مردم برداریم.


بیشتر بخوانید



استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هنوز ۱۷ شهردار و تعدادی از دهیاران در استان منصوب نشده‌اند، عنوان کرد: باید در اسرع وقت و طی یک برنامه‌زمان‌بندی این موضوع تعیین تکلیف شود، باید دهیاران و شهرداران منصوب شوند تا بتوانند در راستای حل مشکلات شهر و روستا‌ها گام بردارند.

حیدری با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های استان گفت: باید با احداث کریدور‌های ارتباطی، استان را از بن‌بست خارج کنیم.

او افزود: باید به صنایع تبدیلی و زیرساخت‌های گردشگری توجه شود چرا که موجب ایجاد درآمد خواهد شد و همچنین باید حمایت از واحد‌های تولیدی و ایجاد پروژه‌های کوچک زودبازده در اولویت قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با توصیه به مدیران برای خدمت صادقانه به مردم، گفت: باید از نفوذ، جایگاه و موقعیت خود برای گره‌گشایی از کار مردم استفاده کنید، حتی اگر انجام آن کار در حیطه اختیارات و وظایف شما نیست، باید با خوشرویی با مراجعه‌کنندگان برخورد کنید.

حیدری با تاکید بر اینکه هر مسئولی در هر جایگاهی مدیون خون شهدا است، عنوان کرد: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی در عملیات‌های مختلف حضور پیدا کردند و مسوولانی که امروز در جایگاه و پست‌های مدیریتی قرار دارند، باید امانت‌دار خوبی برای این پست باشند و از جایگاه خود به هیچ عنوان برای منافع شخصی، حزبی و گروهی استفاده نکنند.

او با اشاره به اینکه دوره مسئولیت کوتاه است، یادآور شد: بنابراین باید از این فرصت به نحو احسن برای خدمت به مردم و کاهش مشکلات استفاده کنیم، خدمت صادقانه هر فردی را به حد اعلا خواهد رساند و به خداوند نزدیک می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک رئیس‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری سفر خواهد کرد، توضیح داد: باید قبل از سفر، یک کار عمیق توسط مدیران، فرمانداران و معاونان برای استفاده و بهره‌گیری از این فرصت طلایی انجام شود، در جلسه شورای اداری استان برای تقسیم کار بین مدیران برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت، باید از این فرصت به نفع مردم و برای توسعه استان بهره‌مند شویم و مردم برکات آن را در زندگی احساس کنند.

او  با تاکید به این نکته که نباید کار امروز را به فردا موکول کنیم، اضافه کرد: پایبندی به ارزش‌های اسلامی، توجه ویژه به نیاز‌های محرومان، استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، ارج نهادن به خدمت بی‌منت، تلاش جهادی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم، فسادستیزی، قانون‌گرایی، انضباط مالی، پرهیزی از اشرافی‌گری، اهتمام به حمایت از تولید داخلی، رفع موانع تولید، شناسایی ظرفیت‌های استانی و فعال کردن آن‌ها، شایسته‌سالاری، پاک‌دستی، مردم محوری، دسترسی عادلانه به خدمات دولتی، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات برای چابک‌سازی سیستم اداری و توجه به انتقادات مردمی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت مردمی است و باید به این مسائل توجه جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.