سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

توجه به توسعه حوزه های مختلف در ستاد توسعه خاوران

ملانوری گفت: اقدامات مختلفی برای پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی از طریق ستاد توسعه خاوران انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی با حضور در برنامه شب‌های زعفرانی سیمای خراسان جنوبی گفت: مدیریت در استان خراسان جنوبی به سختی‌ها و آسانی‌هایی همراه است.

او افزود: هفته گذشته قناعت به عنوان استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد و فردا مراسم معارفه او در خراسان جنوبی انجام خواهد شد که مهمان مراسم تودیع و معارفه، وحیدی وزیر کشور خواهد بود.

ملانوری بیان کرد: زمانی که من استان را تحویل گرفتم، مشکلات متعددی از جمله پیک سوم کرونا در پاییز پارسال وجود داشت و مشکلات کم آبی نیز در خراسان جنوبی مسائلی را به وجود آورده بود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله دیگر مسائلی بود که پارسال کارهای مربوط به آن آغاز شد اما با برنامه ریزی های صورت گرفته، بسیاری از مسائل حل شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف گفت: در حوزه آب باید به این نکته اشاره کرد که قرارگاه آب تشکیل شده و در تابستان امسال بیش از ۴۰۰ روستای استان به صورت سیار آبرسانی شده است.

ملانوری با بیان اینکه با اتفاقات رخ داده در افغانستان انتظار داشتیم که بازارچه مرزی ماهیرود تعطیل شود، اظهار کرد: نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه چندی پیش مرز یزدان نیز بازگشایی شد و در حال حاضر خرده فروشی در این مرز انجام می شود.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی در خصوص بخش معدن تصریح کرد: چندین زمین شناس در بخش های مختلف استان حضور دارند و مطالعات خود را انجام می دهند تا نتایج برای معرفی ظرفیت های معدنی استان به ایمیدرو اعلام شود.

او درباره محصولات استراتژیک استان در حوزه کشاورزی گفت: زرشک و زعفران علی رغم اقدامات انجام شده نیازمند توجه بیشتر هستند و امسال قیمت زعفران با کارهای صورت گرفته به حدود کیلویی ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

از نهضت گلخانه ای تا پیشرفت راه آهن

ملانوری استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید برنامه های حال حاضر با سرعت ادامه پیدا کنند، گفت: نهضت گلخانه ای، طرح مسکن محرومین و دوبانده سازی جاده ها از برنامه های فعال و در حال کار استان است.

او افزود: در طرح نهضت گلخانه ای با پیشرفت ۵۰ درصدی رو به رو بوده ایم و درخواست داریم تا به صورت فاز به فاز، موارد آماده شده تحویل داده شوند.

ملانوری در خصوص راه آهن بیان کرد: قطعه بیرجند - یونسی که یکی از مهمترین بخش‌های راه آهن زاهدان - بیرجند - یونسی است نیازمند مجوز‌های قانونی بود که طی سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مشکلات آن مطرح شد و با پیگیری‌ها قرار شده است تا تأمین اعتبار برای آن صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: طی یک سال، ۵۰ روستا به شبکه آب شرب متصل شدند و آب بهداشتی سالم به آن‌ها رسید.

او ادامه داد: در بخش ارتباطات نیز از اردیبهشت ماه سرعت تحت پوشش رفتن روستا‌ها افزایش یافت و تعداد زیادی از روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

سرمایه گذاری در بخش های مختلف تسهیل شده است

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در خصوص ستاد توسعه خاوران گفت: تا پیش از این سرمایه گذارانی که برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی می کردند، در پیچ و خم های اداری گیر می کردند.

او افزود: با تشکیل این ستاد، یک اقدام موثر انجام شده است که در طی آن مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاری صادر می شود.

ملانوری اظهار کرد: آمادگی داریم تا به محض اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی، مجوزها و استعلامات لازم را برای او صادر کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعال شدن ۳۰ معدن از پارسال تا امسال در استان عنوان کرد: ۲۵ قرارداد با بخش خصوصی بسته شده است که برای تعداد زیادی از جوانان شغل ایجاد کرده است.

خراسان جنوبی، از بهترین محل های خدمت من بود

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در خصوص خدمت در استان کویری خراسان جنوبی گفت: دوران ۱۳ ماهه خدمت در این استان یکی از شیرین‌ترین دوران خدمت من بوده است.

او افزود: مردم خراسان جنوبی مردمانی باصفا و مهربان هستند و بودن با چنین مردمان نازنینی خاطرات شیرینی برای من به ارمغان آورده است.

ملانوری بیان کرد: در چند روز گذشته که بحث تغییر مدیریت و تغییر استاندار مطرح شد، ابراز لطف‌هایی از سمت و سوی مردم و مسئولین استانی صورت گرفت.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در یک سال و یک ماه گذشته، مسائل مختلفی در استان حل شد که نشان از همدلی و همراهی مردم و مسئولین دارد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.