سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قول صالحی‌امیری برای اعزام آسیایی بانوان هندبالیست

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در دوره قبل ۱۰۰ نفر از زنان به بازی‌های آسیایی اعزام شدند و در این دوره باید تعداد بانوان افزایش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک عصر یکشنبه در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان گفت: در برنامه ۱۰ ساله‌ای که داریم باید تعداد اعزام دختران و پسران به بازی‌های آسیایی را به هم نزدیک کنیم. باید این عدد برای دوره بعدی تغییر کند و به ورزشکاران اعتماد کنیم و آن‌ها را به عرصه‌های جهانی و آسیایی بفرستیم.

او گفت: معاون امور بانوان کسی است که به دنبال توسعه هندبال است. رئیس فدراسیون جوانی دارند که همیشه پیگیر است. انگیزه دختران همیشه زیاد است و هر جا اعتماد کردیم، جواب گرفتیم. این تجربه ما در سالیان متمادی است.

وی افزود: باید قواعد را بپذیریم. در دوره قبل بازی‌های آسیایی ۱۰۰ نفر از زنان به بازی‌های آسیایی اعزام شدند و این دوره تعداد زنان باید افزایش یابد؛ چون هم شعار IOC و هم باور ما است. باید از نظر کمی و کیفی مردان و زنان را به هم نزدیک کنیم.

حمید سجادی، وزیر ورزش نیز در این مراسم گفت: اولا وظیفه دارم از ریاست فدراسیون تشکر کنم که کار‌های ارزشمند و برنامه محوری دارند. دوما می‌خواستم با کاظمی‌پور، معاون وزارت ورزش هم بیشتر آشنا شوید. در فدراسیون‌هایی حضور داشته است و علم ورزش را می‌داند.

سجادی گفت: هدف از حضور شما در آسیا کسب مجوز سهمیه جهانی بود که اکنون با تیم ملی مردان برابری دارید. امیدوارم این اتفاق در سال‌های متمادی ادامه داشته باشد.

او گفت: کرسی‌های آسیایی در این فدراسیون کسب شده اند و قرار است ۴ سهمیه دیگر نیز کسب شوند که اگر کمکی در این راه از دست ما بر بیاید، انجام خواهیم داد. این کرسی‌ها برای ورزش مهم هستند.

سجادی گفت: من وظیفه دارم در این مراسم‌ها حاضر شوم. بخشی از اصول تعلیم و تربیت این سندیت و رسمیت دادن به حضور شما در مسابقات جهانی است. ما چشم انتظار نتایج خوب شما هستیم. انتظار زیادی از شما نداریم؛ اما حضور، نظم و انضباط، لباس آراسته و ... برای ما افتخار و برگ برنده هستند. در کنار آن‌ها اگر ببرید و یا خوب بازی کنید، باعث خوشحالی ما است. فارغ از هر نتیجه‌ای استقبال خوبی در فرودگاه از شما خواهیم داشت. برای شما آرزوی موفقیت دارم.

او در ادامه افزود: خواسته کاپیتان تیم ملی را بررسی می‌کنیم. افزایش سهمیه زنان در بازی‌های آسیایی در دست بررسی است و اگر نتایج زیبایی داشته باشید و سهمیه المپیک بگیرید، برای اعزام به بازی‌های آسیایی تصمیم می‌گیریم. شاید این قول انگیزه‌ای برای شما باشد تا نتایج بهتری بگیرید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.