سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود فضا‌های آموزشی؛ از جدی‌ترین چالش‌ها در حاشیه شهر مشهد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کمبود فضا‌های آموزشی از جدی‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش در حاشیه شهر مشهد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد گفت: آموزش و پرورش در حاشیه شهر مشهد خدمات متعدد و گسترده‌ای را به دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌کند.

وی افزود: ایجاد عدالت آموزشی به عنوان اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان در حوزه حاشیه شهر مشهد مطرح است، اما در کنار این توجه به اجرای طرح‌هایی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و همچنین توسعه اقدامات فرهنگی و پرورشی در این مناطق نیز مورد توجه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها مطرح است، در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در شهر مشهد ٣/۵ متر مربع و در استان خراسان رضوی ۴/٣ متر مربع است، اما در حاشیه شهر مشهد سرانه فضا‌های آموزشی در برخی از مناطق به کمتر از ۲ متر مربع می‌رسد که این موضوع بسیار نگران کننده بوده و باید با جدیت پیگیری شود چرا که در سند تحول بنیادین مکلف شده ایم سرانه فضا‌های آموزشی برای دانش آموزان را به بیش از ۸ متر مربع برسانیم.

خدابنده بیان کرد: در راستای خدمت رسانی بهتر به دانش آموزان حاشیه شهر مشهد هشت پهنه برای توسعه ساخت فضا‌های آموزشی و همچنین اقدامات آموزشی و پرورشی تعیین شده است.

او تصریح کرد: با مقایسه فضا‌های موجود با فضا‌های مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش در حال پیگیری ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی در حاشیه شهر هستیم و امیدواریم با استفاده از منابع دولتی و همچنین اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری و همیاری و کمک خیرین که همواره یار و همراه آموزش و پرورش بوده اند بتوانیم در زمینه افزایش سرانه فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد به عنوان یکی از پر چالش‌ترین مناطق آموزش و پرورش در استان و یا حتی کشور گام‌های موثر و مفیدی برداریم.

انتهای پیام//ف. غ.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.