سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهن کردن سفره شام برای کلاهبرداران

فرمانده انتظامی شهرستان چادگان دستگیری ۲ نفر که از یک فروشنده احشام بالغ بر ۱۰۰ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ ولی الله اروجی فرمانده انتظامی شهرستان چادگان گفت: ۳ نفر با مراجعه به یکی از روستا‌های شهرستان چادگان یکی از دامداران این روستا را اغفال کرده و به خرید ۴۳ راس احشام با قیمت بالا و به قیمت هر راس سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خریداری و با کمک همسایگان دام‌ها را داخل کامیون بارگیری می‌کنند.

وی افزود: خریدار با یک نفر دیگر به بهانه پرداخت پول احشام وتسویه حساب در منزل فروشنده می‌مانند و کامیون حرکت می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان چادگان اضافه کرد: فروشنده احشام که می‌بیند معامله خوبی انجام داده و هر راس دام را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران تر فروخته سفره شام مفصلی می‌چیند و از میهمانان خود پذیرایی می‌کند.

سرهنگ اروجی ادامه داد: بعد از صرف شام خریداران احشام به بهانه اینکه پولشان بیست میلیون تومان کم است ومنتظر هستند تا بستگان حساب پولی آن‌ها را شارژ کنند، ساعتی تامل  می کنند ویکی از آن‌ها به بهانه سرویس بهداشتی از منزل خارج و پس از یک تماس تلفنی به منزل مراجعه و با اسپری فضای خانه را آلوده و با دو خودرو متواری می‌شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از این اتفاق مال باخته طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را اعلام می‌کند و ماموران به تعقیب کلاهبرداران می‌پردازند.

وی افزود: ماموران حین گشت زنی در جاده با یک دستگاه خودروی واژگون شده مواجه شده و به کمک سرنشینان می‌روند، اما سرنشینان خودرو به محض  حضور ماموران از خودرو بیرون آمده و پا به فرار می‌گذارند، اما در یک اقدام ضربتی توسط ماموران دستگیر و به یگان انتظامی منتقل می‌شوند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد افراد حادثه دیده همان کلاهبرداران تحت تعقیب هستند.

سرهنگ اروجی با اشاره به اعتراف متهمان به کلاهبرداری صورت گرفته از تحویل آن‌ها به مرجع قضائی خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته دام‌ها نیز کشف و به مال باخته بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چادگان با عنوان داشت: مردم باید این نکته را مد نظر قرار دهند که همه افراد قابل احترام هستند، اما قابل اعتماد نیستند و بنابر این توصیه می‌کنیم از اعتماد کردن به افرادی که رقم‌های بالایی را برای خرید اجناس پیشنهاد می‌دهند خودداری کنند و در خریدوفروش احشام و محصولات کشاورزی به هرکسی هوشیاری بیشتر کرده و دام‌ها وسایر محصولات را به افرادی که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند بفروشند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.