سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناو دماوند به زودی به ناوگان شمال کشور الحاق می‌شود

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در رشت از احیای تجهیزات ناو دماوند و الحاق آن به ناوگان شمال کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امیر دریادار دوم مهدی شعبانزاده، فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در رشت امروز در نشست به مناسبت ۷ آذر ماه روز نیروی دریایی با بیان اینکه ناو دماوند به زودی به ناوگان شمال الحاق می‌شود، گفت: تمام تجهیزات این ناو احیا شده است و بدنه‌های آسیب‌دیده آن نیز مورد بازسازی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه امروز نیروی انسانی متعهد و متخصص بدنه اصلی جوان نیروی دریایی را تشکیل می‌دهند، افزود: این افراد در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت تجهیزات، ایجاد اقتدار و عزت نیرو‌های مسلح نقش‌آفرین هستند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت نیروی دریایی ارتش را یک نیروی دریایی تجهیزات‌محور دانست و اظهار داشت: امروز الحاق شناور‌های سطحی با دستان و تخصص مهندسان جوان و بهره‌گیری از صنایع داخلی انجام می‌شود.

امیر شعبانزاده ادامه داد: واحد‌های شناور سطحی، زیرسطحی، واحد‌های شناور هوا دریا، پهپاد‌ها و یگان‌های موشکی امروز به دست جوانان همین مرز و بوم ساخته می‌شود.

او تصریح کرد: از آنجا که ۹۳ درصد واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران از طریق دریا انجام می‌شود لذا حمایت از کشتی‌ها و تأمین خطوط مواصلاتی کشتی‌های نفتکش و دریایی و صیانت از این خطوط بر عهده نیروی دریایی ارتش قرار گرفت.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) با اشاره به حماسه اخیر ناوشکن ایرانی سهند در عملیات غرورآفرین دریانوردی ۱۵۰ روزه گفت: ناوشکن سهند با عبور از نقاط مختلف دنیا و همچنین عبور از حیاط خلوت آمریکا توانست اقتدار ایران را در حوزه دریا و اقیانوس‌ها را به نمایش بگذارد.

امیر شعبانزاده با اشاره به آمادگی نیروی دریایی برای اجرای تمام مأموریت‌های ابلاغی از سوی ستاد‌های بالادستی افزود: اقتدار و آمادگی رزمی در ناوگان شمال و جنوب به گونه‌ای است که مأموریت‌های نیروی دریایی به نحو احسن انجام می‌شود و مصداق این آمادگی رزمایش‌ها هستند.

او با اشاره برگزاری مسابقات دریایی غواصی عمق در جنوب کشور و مسابقات جام دریا در شمال کشور تصریح کرد: در هر ۲ مسابقه کشورمان توانست رتبه‌های برتر را کسب کند که نشان از آمادگی افسران، درجه‌داران و کارکنان نیروی دریایی ارتش دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.