سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش تشکل های مردم نهاد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشارکت جدی سمن ها در مقابله با آسیب های اجتماعی در استان کار ساز است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید جواد هاشمی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۰ تشکل مردم نهاد در استان وجود دارد که آگاهانه پا به عرصه خدمت گذاشته اند و دلسوزانه حرکت می کنند.

او افزود: تشکل های پرشور، خودجوش و پای کار مردمی و بخصوص جوانان امروزی قطعا از آسیب ها در زندگی اجتماعی مردم و مشکلات دولت با خبرند و حضور آن ها کماکان موثر است.

معاون سیاسی ، امنیتی  و اجتماعی استاندار مقابله با مواد مخدر، پیشگیری از اعتیاد، نجات معتادان، اجرای طرح‌های حمایتی برای بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب ‌دیده از اعتیاد و در معرض آسیب و کاهش پیامدهای آن را از مهمترین برنامه ها در حوزه فعالیت سمن ها دانست و ادامه داد: تشکل های مردم نهاد فرهنگ‌ سازی را وظیفه ذاتی خود می دانند.

هاشمی به بررسی رو به فزونی  اعتیاد در حوزه دانشجویی در استان تاکید کرد و ابراز داشت: مسئولان دانشگاه های استان در این خصوص برنامه های پیشگیرانه داشته باشند تا در آینده متحمل مشکلاتی نشویم.

او عنوان کرد: پدیده اعتیاد یک تهدید جدی در جامعه ، سن و سال، جنس و موقعیت نمی ‌شناسد و بیشتر افراد درگیر به مواد مخدر و اعتیاد با فقر فرهنگی و مالی مواجهند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد: نباید مقابله با انواع مواد مخدر را تنها وظیفه دستگاه قضایی و یا نیروی انتظامی بدانیم بلکه علاوه بر دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان یک وظیفه عمومی و عزم همگانی محسوب شود.

هاشمی به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خانواده‌ها از عواقب این پدیده خانمان سوز در جامعه تاکید کرد و گفت: قطعا کسی از پیامدهای اعتیاد در جامعه در امان نخواهد بود و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی بخصوص از طریق رسانه های گروهی، ائمه جمعه و جماعات و بزرگان موثر است.

در هشت ماهه امسال پنج هزار و ۸۵۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده که پنج هزار و ۳۷۹ کیلوگرم آن تریاک و این میزان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.