سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۷۶ درصد از جامعه هدف آبیک

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری آبیک گفت: تاکنون ۷۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی‌اکبر رشوند معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری آبیک گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۷۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان واکسینه شده اند.

رشوند افزود: در حال حاضر تزریق دُز سوم واکسن به کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص و سالمندان سرای سالمندان شهید شیخ‌حسنی و افراد بالای ۶۰ سال شهرستان آبیک که چهار ماه از فاصله دز دوم واکسیناسیون آن‌ها گذشته در حال انجام است.

وی اظهار داشت: براساس آخرین رنگ‌بندی کرونا، وضعیت شهرستان آبیک از روز گذشته از نارنجی به زرد رنگ تبدیل شده است و روند بستری بیماران کرونایی کاهش محسوس نسبت به مدت مشابه ماه گذشته دارد و خوشبختانه از اول آذرماه تاکنون هیچ فوتی گزارش نشده است.

رشوند از تسریع روند واکسیناسیون در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: به عنوان نمونه هم اکنون ۹۶ درصد جمعت بخش بشاریات در برابر کرونا واکسینه شدند و تنها دو نقطه در سطح شهرستان کمترین میزان واکسیناسیون را دارا هستند.

این مسوول از اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در این شهرستان خبرداد و افزود: این طرح برای افرادی که امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند در حال اجراست.

وی با بیان اینکه هنوز ۱۰ درصد جمعیت هدف این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا مقاومت نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این گروه نسبت به خطر کرونا توجیه نشده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی شهرستان آبیک تاکید کرد: تاکنون هیچ عارضه جدی یا فوت ناشی از واکسن کرونا در سطح شهرستان گزارش نشده و این درحالیست که روزانه چندین نفر از بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و تعدادی نیز دچار عوارض این بیماری می‌شوند که بیشتر آن‌ها از بین افراد واکسن نزده هستند.

رشوند با اشاره به اینکه همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزام محسوب می‌شود، افزود: با وجود انجام واکسیناسیون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید همچنان در دستور کار شهروندان و اصناف قرار داشته باشد تا به ایمنی جمعی دست یابیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.