سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین روزهای فیلم برداری «غریبه» در لبنان

فیلم سینمای «غریبه» که با موضوع اشغال عراق در حال ساخت است،آخرین روزهای فیلمبرداری را در لبنان می گذراند و گروه تا یک هفته دیگر به ایران باز می گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛محمد قهرمانی تهیه کننده فیلم سینمایی «غریبه» درباره این فیلم که با مضمون اشغال عراق ساخته میشود،گفت:گروه فیلمبرداری در آخرین روزهای کار در لبنان هستند و هفته آینده به ایران بر می گردند.

وی افزود:قرار بود فیلم تدوین همزمان شود تا به موقع به جشنواره فیلم فجر برسد اما چون رسیدن فیلم به جشنواره منتفی شده،تصمیم گرفتیم مراحل فنی فیلم با پایان فیلمبرداری آغاز شود.

جمشید هاشم‌پور، محمدرضا شریفی‌نیا، لوریت حنینو، فخرالدین صدیق شریف، کورش تهامی و ... نقش آفرینان این فیلم هستند.

اشغال عراق توسط آمریکا در 21 مارس سال 2003 در سایه شعارهایی نظیر مبارزه با تروریسم، برقراری صلح جهانی و اعطای دموکراسی و آزادی به مردم عراق و همینطور اتفاقات منطقه در چند سال اخیر، دست مایه اصلی داستان این فیلم قرار گرفته است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده:جولیا به خدمت ارتش ایالات متحده درآمده و تلاش دارد مدارکی که در حین انجام وظیفه در این کشور به دست آورده به دوست خبرنگار خود برساند. در جریان این اتفاقات یکی از پرده‌های سناریو آزادسازی عراق به تصویر کشیده می‌شود.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از؛کارگردان:حمید بهمنی،مجری طرح: مصطفی سلطانی، مدیرتولید: مجتبی امینی، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، مدیرفیلم‌برداری: امیر محبوبی، مدیرصدابرداری: وحید مقدسی، انتخاب بازیگران: محمدرضا شریفی‌نیا، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: آرش سجادی حسینی، فیلم‌نامه نویس: دفتر ادبیات و هنر دانشجویی، بازنویسی فیلم‌نامه: مهدی سجاده‌چی، جلوه‌های ویژه: حمید رسولیان، دستیار دوم: علی گل‌بهاران، منشی صحنه: جمشید خندان، تهیه کننده: محمد قهرمانی.

این اثر محصول موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی است که با مشارکت بنیاد فارابی تولید می‌شود./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.