سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکبات خراسان جنوبی به بازار آمد

کار برداشت مرکبات از باغ های شهرستان طبس در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس سطح کشت مرکبات شهرستان را حدود ۱۰۲ هکتار اعلام کرد و گفت: ۸۷ هکتار از باغ‌های فوق بارور است که پیش بینی می‌شود به علت گرما و ماندگاری طولانی آن در طول بهار و تابستان میزان تولید حداقل با ۲۵ درصد کاهش داشته باشد.

وی افزود: امسال ۵۰۰ تن مرکبات در این شهرستان برداشت شود.

بخشایی نارنج، پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، لیمو ترش، گریپ فروت و بالنگ را از جمله این محصولات عنوان کرد و گفت: به علت آب و هوای مناسب شهرستان و پرورش مرکبات در سایه آفتاب نخیلات محصول تولیدی دارای کیفیت مطلوبی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس ادامه داد: عمده سطح کشت این محصول در محدوده شهر طبس و روستا‌های کریت، گشن، ازمیغان از بخش مرکزی و روستا‌های نای بند و زردگاه از بخش دیهوک قرار داشته و اکثرا به همراه نخیلات کشت می‌شود.

به گفته وی پارسال هزار و ۲۰۰ اصله نهال مرکبات شامل پرتقال، نارنگی و لیمو توسط بخش خصوصی از نهالستان‌های استان خوزستان تهیه و بین باغداران توزیع شد.

بخشایی با بیان اینکه تعداد ۲۰۰ برگ پیام آموزشی کاشت، تغذیه و راه‌های مقابله با سرما زدگی تهیه و بین باغداران توزیع شده است، عنوان کرد: محصول مرکبات تولیدی در داخل شهرستان مصرف می‌شود.

پارسال ۶۶۰ تُن مرکبات از باغ‌های این شهرستان برداشت شد.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.