سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان در وضعیت آبی و زرد کرونا قرار گرفت

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در سقز و مریوان آبی و در دیگر مناطق استان زرد است، ولی این به معنای عبور از خطر کرونا نیست.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهروز اخوان سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: با واکسیناسیون گسترده شهروندان علیه کرونا شاهد روند کاهشی بیماری در استان هستیم، ولی تنها با اکتفا به واکسن نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نادیده گرفت.

اخوان اضافه کرد: رنگ بندی کرونا مقطعی است و با کم شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این رنگ بندی در کمترین زمان دوباره تغییر پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه تغییر رنگ‌ها با میزان بستری‌های ۱۰ روز اخیر در هر شهرستان سنجیده می‌شود، تاکید کرد: آمار بستری‌های کرونا در موج پنجم در مقایسه با متوسط کشوری کمی بالاتر بود، ولی در زمینه نرخ مرگ و میر همچنان از متوسط کشوری پایین‌تر بودیم.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز نگرانی از اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در بین شهروندان کمرنگ شده است، افزود: در حال حاضر بیشترین میزان رعایت را در ادارات شاهد هستیم و عموم مردم با اطمینان خاطر از واکسیناسیون ماسک را کنار گذاشته اند در حالیکه واکسن تنها برای جلوگیری از تشدید بیماری است و تنها پیشگیری از ابتلا را کاهش می‌دهد و برای همین مردم همچنان باید از ماسک استفاده کنند.

اخوان با اشاره به اینکه با فرا رسیدن فصل سرما گردش ویروس بیشتر هم می‌شود افزود: با بستن در و پنجره‌ها و تهویه اماکن کم می‌شود و برای همین باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان همانند قبل با دقت دنبال شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.