سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیزر در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟

رئیس دانشکده فنی شهیدشمسی پور درباره کاربرد لیزر در صنایع مختلف توضیح داد.

اردشیر عبدی رئیس دانشکده فنی شهید شمسی پور دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاربرد لیزر در صنایع مختلف گفت: اهمیت لیزر در صنعت و خدمات کاربرد‌های زیادی دارد و جامعه به آن نیازمند است.

او افزود: موادی مانند چوب، چرم، پارچه و ... برای برش و ایجاد نقش و نگار می‌توانند از لیزر استفاده کنند که در حوزه خدمات و تولید کاربرد‌های گسترده‌ای دارد.

عبدی تصریح کرد: دانشکده شهید شمسی پور در گروه‌های آموزشی برق، الکترونیک، کامپیوتر، حسابداری و مدیریت در تربیت تکنسین‌های فنی و کارآمد ایفای نقش می‌کند و یکی از رشته‌های زیرگروه برق رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی است که از اینرو برگزاری رویداد ایده شو می‌تواندپل ارتباطی با دانشجویان این رشته و همچنین گروه الکترونیک و کامپیوتر با فناوری لیزر و فوتونیک را ایجاد کند.

رئیس دانشکده فنی شهید شمسی پور درباره مسئله محور شدن پایان نامه‌های دانشگاهی گفت: ایده‌ها و پایان نامه‌های کارشناسی دانشجویان این دانشکده تماما محصول محور بوده و نمونه‌های برتر برای استقرار در مرکز رشد دانشکده هدایت می‌شوند تا امکان نمونه سازی صنعتی و تعامل با حامیان را برای تولید انبوه داشته باشند.

او گفت: از اهداف این رویداد می‌توان به مواردی نظیر: گسترش فرهنگ خلاقیت، ایده پروری، نوآوری و کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه‌ها و تشکیل زیست‌بوم نوآوری، افزایش مشارکت کارگروهی و داوطلبانۀ دانشجویان در فعالیت‌های مرتبط با نوآوری و کارآفرینی، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط و همکاری گسترده و مستمر با مرکز نوآوری لیزر ایران، توسعه کسب و کار و کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری و ... اشاره کرد.

عبدی در پایان اضافه کرد: نخستین رویداد ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور و با همکاری مرکز نوآوری لیزر ایران ۲۹ آبان لغایت ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.