سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۱۷۰ درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان شمالی

از ابتدای امسال ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر، ۷۸ فقره پروانه تمدید و ۲۴ فقره پروانه تعلیق و ۷ فقره پروانه ابطال شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فهیمه مهمان نواز مدیر کل استاندارد استان خراسان شمالی گفت : پس از انجام بازرسی‌های فنی و همچنین نمونه‌برداری و مطابقت نتایج آزمون با استاندارد‌های ملی ذیربط و ارائه مستندات لازم، پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های شیشه ایمنی، روغن کره حیوانی، سنگدانه ریز مورد مصرف در بتن، زعفران، شکر و عرقیات گیاهی، صادر شد.


بیشتر بخوانید 


او  بیان کرد: از این ۵۰ فقره صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد ۳۷ فقره مربوط به واحد‌هایی هستند که برای اولین بار موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شده است که در بین آن‌ها واحد‌های مصالح ساختمانی شهرداری‌ها و چند واحد مربوط به شرکت‌های پیمانکاری راهسازی و همچنین واحد‌های مربوط به صنایع غذایی علی الخصوص زعفران به چشم می‌خورد.

اعتبار پروانه‌های صادره با شرط رعایت مستمر مقررات استاندارد سه ساله است و قبل از انقضای تاریخ مندرج در پروانه‌ها، واحد‌هایی که در طول مدت اعتبار پروانه، مقررات استاندارد‌های تعیین شده را رعایت کنند، پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده‌های آن‌ها به مدت سه سال تمدید می‌شود.

مهمان نواز در ادامه گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالای مورد نظر اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد مغایر، مراتب را از طریق سامانه تلفن گویای ۱۵۱۷ ویا ثبت گزارش مردمی در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.