سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

پاسکاری اعضای شورای پنجم و ششم تهران بر سر مسئولیت مجوز اضافه طبقات علاءالدین

عضو شورای ششم شهر تهران توپ ساخت و ساز در علاءالدین را در زمین شورای پنجم و عضو شورای پنجم هم در زمین دیوان عدالت انداخت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، روز پنجشنبه خبری با این عنوان منتشر شد که «پاساژ علاءالدین مجوز ساخت ۲ طبقه اضافه بنا را از دادگاه گرفت» این درحالی است که در سال ۹۶ شهرداری منطقه ۱۱ تهران یک طبقه اضافه بنای علاءالدین را با رای دادگاه تخریب کرده بود که علت آن هم ایمنی پایین علاءالدین و جلوگیری از وقوع حادثه اعلام شده بود. این موضوع را از یک عضو شورای شهر ششم پیگیری کردیم.

ناصر امانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: روز پنجشنبه این خبر اعلام شد و فعل و انفعالات آن هم به ۴ سال گذشته یعنی مدیریت شهری دوره پنجم برمی‌گردد که باید دفاع می‌کردند و اجازه نمی‌دادند این کار سرانجام داشته باشد.

وی گفت: ضعف دفاعیات حقوقی شهرداری دوره قبل باعث شده این حکم صادر شود و همچنین باید دید موضع شورای ششم چه خواهد بود، احتمالا فردا در جلسه شورا این موضوع مطرح می شود که شهرداری را موظف کنیم تا پیگیری کند و متوجه شویم ببینیم این حکم چطور صادر شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: سازه‌ این ساختمان بسیار مهم است و به ایمن یا ناایمن بودن آن ارتباط دارد. این ساختمان دیگر تحمل ندارد و ممکن است هر لحظه در آنجا حادثه‌ای رخ دهد. سوال اینجاست که آیا مالک این پاساژ سازه خود را تقویت کرده که قصد ساخت و ساز مجدد دارد؟

همچنین زهرا نژادبهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به سخنان امانی گفت: مالکان پاساژ علاءالدین نسبت به احکام ماده ۱۰۰ می‌توانند به دیوان شکایت کنند و این مجوز را مالک پاساژ از دیوان دریافت کرده و شهرداری را مکلف کرده تا مجوز ۲ طبقه را صادر کند، شهرداری در حال حاضر باید اعتراض کند و اصلا این موضوع ربطی به شورای پنجم ندارد.

وی یادآور شد: نمایندگان حقوقی شهرداری صحبت‌های خودشان را کردند، اما این حکمی است که قاضی صادر کرده و کم لطفی است که می‌گویند شورای پنجم دفاع نکرده است؛ درباره این موضوع هم امیدواریم دوستان ما در شورای ششم پیگیری کنند و اگر فکر می‌کنند دفاع خوبی انجام نشده، خودشان تشریف ببرند و کار را انجام دهند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر دوره پنجم گفت: همیشه جای اعتراض وجود دارد و می دانیم دوستان در معاونت شهرسازی نسبت به این قضیه حساس بودند و منافع شهر برایشان مهم بوده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.