سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان:

مانور زلزله در همدان به صورت مجازی برگزار می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: تمرین (مانور) زلزله در این استان به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیمردان طالبی, مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: تمرین (مانور) زلزله در این استان به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود و تنها در مناطق دارای وضعیت آبی کرونایی این برنامه به صورت حضوری است.

او افزود: همه ساله در هشتم آذر تمرین (مانور) ملی زلزله با هدف کاهش اثرات ناشی از زلزله از سوی مدارس و دانش آموزان، آمادگی کادر آموزشی، مدیر و معلمان در مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیانکرد: با توجه به همه گیری  ویروس کرونا و ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری برای پیشگیری از شیوع این ویروس و تعطیل بودن مدارس، ۲ سناریو با در نظر گرفتن رنگ بندی شهرستان‌ها امسال برای برگزاری این مانور تهیه شده است.

طالبی گفت: بر این اساس در شهر‌های دارای وضعیت آبی کرونایی این مانور در مدارس و با حضور دانش آموزان برگزار شده و در شهر‌های با دیگر رنگ بندی‌ها به صورت مجازی و با بهره گیری از بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

او ادامه داد: قرار است این تمرین در تمامی مدارس استان برگزار شود و در هر شهرستان یک مدرسه به عنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب شده که هنرستان «علاقبندیان» در شهر همدان برای این برنامه برگزیده شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: پیش از شیوع کرونا علاوه بر مدارس این تمرین با همراهی مردم محلات و با هدف آموزش آنان به ویژه ساکنان مجاور مدارس برگزار می‌شد که شیوع کرونا این امکان را سلب کرده است.

طالبی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، استان همدان در ۱۱ سال گذشته جزء استان‌های ممتاز یا برتر کشور در اجرای تمرین بوده است.

 بیست و سومین تمرین سراسری زلزله و ایمنی مدارس روز دوشنبه هشتم آذرماه به صورت حضوری و مجازی در استان همدان برگزار می‌شود.

۳۰۶ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.