سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ملی محل اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: محل اعزام نیرو‌های مردمی به جبهه‌ها در خیابان حافظ تبریز در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: ساختمان اعزام نیرو‌های مردمی به جبهه‌ها در خیابان حافظ تبریز واقع شده است که در آن دوران پر شکوه و پرافتخار مجاهدان، ایثارگران و رزمندگان بسیاری را به سوی جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرده است که با ثبت ملی آن یاد و خاطره این عزیزان برای همیشه جاودان ماند.

وی ادامه داد: با هدف حفظ و صیانت از آثار دفاع مقدس استان، این اداره‌کل مراتب ثبت ملی محل شهادت شهدای بعد از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در استان همچنین آثار باقی مانده جنگی رزمندگان سپاه عاشورای استان در مناطق جنگی استان خوزستان و همچنین داخل آذربایجان‌شرقی را در دستور کار خود قرار داده است.

حمزه زاه افزود: ثبت ملی آثار دفاع مقدس نقطه عطفی بر شناخت و معرفی نقش پررنگ مجاهدان و ایثارگران آن دوران است و پیش از این مدرسه زینبیه شهرستان میانه و دانشکده فنی دانشگاه تبریز که در دوران جنگ تحمیلی مورد اصابت بمب و موشک قرار گرفته و موجب شهید شدن دانش‌آموزان و دانشجویان شده بود، با اقدامات این اداره‌کل و همکاری سپاه عاشورا به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.