سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات:

با حمایت و اعتماد دولت، چشم انداز صنعت فضایی کوتاه تر خواهد شد

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در خبر ۲۱، مسائلی را درخصوص صنعت فضایی و پرتاب ماهواره به مدار زمین بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور صبح امروز در اولین جلسه شورایعالی فضایی در دولت سیزدهم که پس از یک دهه توقف برگزار شده بود، شرکت و به پیشرفت در صنعت فضایی و حضور بیش از پیش کشور در این صنعت تاکید کرد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در خبر سراسری، درخصوص چشم انداز ۱۰ ساله دستیابی به اهداف مهم در صنعت فضایی و رسیدن به این چشم انداز گفت: "مهمترین مدار، مدار ۳۶ هزار کیلومتری و مدار آهنگ و رسیدن به آن برای ما اهمیت دارد. ما اکنون دو مدار را از دست داده ایم و در حال حاضر مدار ۴۳ و نیم را داریم که لازم است به سرعت تجهیز و توسعه داده شود. کوتاه شدن این چشم انداز، دستور غافلگیرکننده‌ای بود، که با کار شبانه روزی، حمایت دولت، اعتماد مسئولین و اعتباربخشی می‌توان آن را انجام داد. "

وی در ادامه افزود: "برای رسیدن به این مدار، راه‌های میانبری وجود دارد که یکی از آن‌ها بلوک انتقال مداری است. ما بلوک انتقال مداری سامان را داریم که محموله‌ها را از مدار ۴۰۰ به ۷ هزار کیلومتری برده و پس از آن به ۱۰ هزار، ۲۱ هزار و ۳۶ هزار کیلومتر می‌رساند. تست آزمایشی این بلوک انتقالی امسال و تست مداری و عملیاتی سال بعد انجام خواهد شد. امیدواریم برنامه ۱۰ ساله را کوتاه کنیم و زودتر پرتاب داشته باشیم. "

زارع پور تصریح کرد: " از سال ۱۳۹۳ تاکنون ماهوراه نور ۱ با موفقیت به فضا رفت و مشغول کار است. ما می‌توانیم به موفقیت و پیشرفت در این صنعت برسیم. عدم موفقیت کاملا بخشی از مسیر موفقیت است. دانشمندان ما بعد از دو یا سه پرتاب به نقطه اطمینان و موفقیت می‌رسند، ما در دوره تحریم به این پیشرفت‌ها رسیده ایم. منظومه‌های ماهوراه‌ای در لایه لئو هستند و ما امیدواریم با کار و تلاش بسیار به این لایه برسیم، اگر کار در این سال‌ها طبق مدل سال ۱۳۸۸ پیش می‌رفت ما اکنون در این لایه بودیم. امیدواریم با حمایت و کار شبانه روزی به این هدف برسیم. "

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.