سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل مخفیانه دانش آموزان دختر در افغانستان

شماری از آموزگاران در پی مسدود شدن مکاتب دخترانه در افغانستان توسط طالبان، دانش‌آموزان دختر را به گونه مخفیانه آموزش می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که شماری از آموزگاران در پی مسدود شدن مکاتب دخترانه در افغانستان توسط طالبان، دانش‌آموزان دختر را به گونه مخفیانه آموزش می‌دهند.

این نشریه با نشر این گزارش نوشته است که این آموزگاران با بسته ماندن مکاتب مخالفند و به همین دلیل، زمینه آموزش دختران در مکان‌های مخفی را فراهم کرده‌اند.

شماری از این آموزگاران در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال، این طرح را «حیاتی» خوانده‌ و گفته‌اند که پس از اجازه نیافتن دختران برای رفتن به مکتب از سوی طالبان، تصمیم گرفته‌اند که دانش‌آموزان دختر را به گونه پنهانی آموزش دهند.

روزنامه وال استریت ژورنال در این گزارش خود تاکید کرده است که تمایل والدین، آموزگاران و دانش‌آموزان برای مقاومت در برابر ممنوعیت تحصیلی، معیاری است که نشان می‌دهد افغانستان در دو دهه گذشته تغییر کرده است.

به باور این روزنامه، این طرح آموزگاران و خانواده‌ها نشان می‌دهد که مخالفت شدیدی با بازگشت قوانین خشن اجتماعی که در گذشته اعمال می‌شد، وجود دارد.

این آموزگاران در حالی به آموزش پنهانی دانش‌آموزان خود روی آورده‌اند که با سقوط حکومت پیشین، مکاتب تعطیل شد و طالبان به دانش‌آموزان دختر بالاتر از صنف ششم اجازه ورود به مکاتب را ندادند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.