سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید تضمین جدی وجود داشته باشد که آمریکا دوباره از برجام خارج نشود

وزیر خارجه کشورمان و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات وین تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) و در آستانه مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) برای رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: اگر طرف‌های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم‌ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکان پذیر است.

روز دوشنبه هشتم آذر ماه مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برگزار می‌شود و علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ایران ریاست هیأت ایرانی را عهده دار است.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که علیرغم عهد شکنی آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام، ما با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می‌یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی آزمایی هستیم. بازگشت به برجام در عمل باید به معنی پایبندی به تمام مفاد و محتوای آن باشد.

وزیر امور خارجه با تشکر از تلاش‌های جوزب بورل به عنوان هماهنگ کننده گفت: روشن است که نتیجه نهایی در ۶ دور مذاکرات وین به دست نیامده، لذا تمام مواردی که لازم است مورد حل و فصل قرار گیرند از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی مورد توجه قرار دارد. باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد، دوباره از برجام خارج نخواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفتار متناقض آمریکایی‌ها و عدم تطابق حرف و عمل آن‌ها گفت: کاخ سفید همزمان با اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در هفته‌های اخیر طی دو مرحله اشخاص و شرکت‌های ایرانی را تحریم کرد، لذا باید در عمل، همگان شاهد اراده و اقدام جدی برای لغو کامل تحریم‌ها باشند.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به تماس‌های خود با تمامی طرف‌ها به عنوان مسئول هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام گفت: در مذاکرات وین بحث‌های فشرده و مفصلی بویژه بر روی موضوعات معوق و رفع تحریم‌ها باید انجام بگیرد و احتمال اینکه همه بتوانند به شکل اصلی برجام بازگردند، وجود دارد.

جوزپ بورل با اشاره به تعهدات آمریکا گفت: تنها راه برداشتن تحریم‌ها احیای برجام است که از این طریق هم ایران به حقوق خود میرسد و هم جامعه بین الملل از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران اطمینان پیدا میکنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌ها با رویکرد مثبت و عمل گرایانه و با اراده محکم برای گفتگو درباره مسائل توافق نشده و رفع تحریم‌ها وارد مذاکرات وین شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۰۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
آمریکا =بی اعتمادی.کشوری که به خون ایران ها تشنه خدا ایشالله هر چی زودتر نابودش کنه هر چی بدبختی داریم همین آمریکا لعنتی
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
قرارداد بدون ضمانت مفتش گرونه
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
برجام مساوی اب در هاون کوبیدن
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
تعهدم بدن مجلس و شورای نگهبان هم باید تصویب کنن که اونام صد در صد تا قابل راستی آزمایی نباشه تصویب نمیکنن
بختیاری
۰۷:۰۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
حالا که همه تحریمها را تحمل کردیم و تحمل میکنیم دیوانگی است که بمب اتم نداشته و نسازیم. حداقل برای پدافند کیهانی و پدافند هسته ای.
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
اقای امیر عبداللهیان هم چون در دولت قبلی بوده اینطوری صحبت میکنه
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
ایرانی برجام نمیخواهد ایران باید دارای سلاح اتمی باشد بعد از ساخت سلاح اتمی خودشان به دنبال عادی سازی روابط می آیند برو قوی شو گر راحت جهان طلبی که ضعیف در جهان پایمال است
ناشناس
۰۳:۳۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
بدون تضمین هیچ قراردادی ارزش نداره
ناشناس
۰۲:۲۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
بیخود خودتون رو اذیت نکنید آمریکا به هیچ تعهدی تا آخر پایبند نمیمونه
امیر
۲۳:۳۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
مجلس ثنا باید تصویب کنه.بعد بزارید شرکت های امریکایی بیان سرمایه گزاری کنن که حتی برای عدم ضررم که شده خارج نشن.
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
آمریکا خودش ضامن قوانین بین المللیه، پس هیچ چیزی برای تضمین آمریکا وجود نداره جز اینکه شما دست از مسخره بازی های منطقه ایتون بردارید و باهاش دوست باشید. در مقابل آمریکا حرف از تضمین زدن خیلی مسخره است. حتی اگه قانون رو هم بشکنه کسی نمی تونه بازخواستش کنه
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
چرا شما مسئولین کشور به اندازه ی یک کودک ۱۰ساله فکرتون باز نیست..سازمان ملل همه ی اعضای آمریکایی هستند ..نهاد های بین المللی و بازرسان بین المللی همشون آمریکایی هستند وقتی آمریکا ابر قدرت اقتصادی سیاسی و نظامیست هیچ وقت به تعهداتش عمل نخواهد کرد مطمئن باشید. چرا شما بمب اتم نمیسازید تا اونا بترسن؟ تا کی باید زیر بار تحریم‌ها له بشیم و شما مسئولین تماشاچی باشین .خودتان که ذره ای دغدغه اقتصادی و بهداشتی و ...ندارین چون روی گنج بیت المال نشسته اید و خودتان خودتان رو بیمه کردین ! به داد ملت برسین بخدا دیگر توانی برای ملت باقی نمانده
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
شمارو بخدا نمیخوایم هسته ای داشته باشیم وقتی که بیمارمون در دل بیمارستان جان میده و کوچکترین دارویی نداریم وقتی سرو کار انسان به بیمارستان در شهرستان‌ها می افتد متوجه میشیم که چقدر تحریم ها کمر ایران و ایرانی را شکسته که این تحریم‌ها کوچکترین دارو برای درمان نیست و بیمار در دل بیمارستان از درد فریاد می‌کشد و جان می‌دهد و نه دکتری برای مداوا و نه دارویی برای درمان .با این حال بازم مسئولان ما سرشان را بالا میگیرند و می‌گویند تحریم ها هییییچ تاثیری بر کشور نداره!!!!
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
به اسم انرژی هسته ای زندگی کرذم ایران را نابود مردید.
طوری نابود کردید که تا 100 سال دیگه هم ایران آباد نمیشه.
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
لطفا لطفا لطفا این قضیه روابط ایران با جهان را به توافق هسته ای و در واقع محدودیت هسته ای گره نزنید آمریکا و ایران می‌توانند همچون دیگر کشورها فارغ از بحث هسته ای رابطه عادی داشته باشند
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
احتمالا ترامپ بعد از بایدن میاد و همون آش است وهمون کاسه
دانستنی
۲۰:۲۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
قدرت 1 کیلو اورانیوم = انفجار 11950 بشکه نفت
بمب اتم منفجر شده در ژاپن فقط 64 کیلوگرم اورانیوم داشت
هر موشکی که به اورانیوم مجهز باشه بهش بمب اتم گفته میشه
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بیخود نرین وقت ملت رو بگیرید فایده نداره 2 ماه وقت بدبد برای مذاکره اگر نتیجه نداشت برجام رو به عنوان سندی منسوخ شده پش خود نگه دارید و اعلام کنید اگر کسی میخواد برگرده به برجام برگرده ذر عین حال تمام بند های توافق نامه نقض کنید
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
آقای امیر عبداللهیان میشه شما لبخند نزنی
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
به همین خیال باشید که امریکا تحریم ها رو بردار اگر میخواست در دوره روحانی برمیداشت که امتیاز بیشتری بگیره فقط تو حلقه زمان گیر میافتید خیالت راحت
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بیخود نخواهید با آبکش آب بگیرید.
هیچ تضمینی برای ماندن آمریکا و پایبندی غرب به تعهداتش و پیمانشان و قول و قرار هایشان نیست.
ثابت کردند که مرد میدان عمل نیستند مرد فریب و وقت کشی هستن.
علی
۱۹:۵۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تضمین امریکا قبول رژیم کودک کش و همراهی با سیاست های شیطان بزرگ است وگرنه هیچ تضمینی وجود ندارد
بختیاری
۱۹:۴۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
حتی اروپا هم نمی‌تواند تضمین کند و نشان داد این توان و جرات را به خاطر منافعش ندارد.پس اعتماد به غرب لی فایده است و آب در هاونگ کوفتن است.
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تا سنا و کنگره آمریکا تایید نکنه هیچ تضمینی بدرد نمیخوره.اونا هم تایید نمیکنن.۳ سال دیگه هم ترامپ و جمهوری خواهان میان.تنها راه حل ساخت بمب اتم و خروج از ان پی تیه.بعدش نابودی بمب و ورود مجدد به ان پی تی رو منوط به تایید برجام در کنگره و ورود اسراییل به ان پی تی کنید.
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اگه ما کلی کوتا بیایم و توافق کنیم ولی بعدش دوباره بزنن زیرش و بیشتر بخوان فایده این توافق چیه ؟
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
و اگر طرف های مقابل آماده و خواهان بازگشت تحریم ها نباشند چی؟ چرا ما علیرغم کرشکنی غربی ها باید با روی گشاده در مذاکرات حضور بیابیم؟ ایران با برگشت به برجام به حقوق خود می رسد ؟ پس خسارات مالی و جانی که ظرف پنج سال قبل رخ داده است چه خواهد شد ؟ و مگر نه اینکه طبق نظر کارشناسان داخلی و خارجی هیچ تضمینی برای تعهدات آمریکا نیست!!!
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اگر تحریم ها ادامه پیدا کنه، قبل از ورود یا خروج آمریکا، خودتون نابود میشید.
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
بیا پایین بپه سرمون درد گرفت
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
ما امریکا را نمی‌خواهیم داخل برجام بیاد که خارج بشه یا نشه امریکا ذاتا بی قانون دزد و چپاولگر است
من یکی به سهم خودم حتی دلارهایی که ازم دزدیده را هم نمیخوام
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
نه گلابی برجام رو میخواهیم و نه دیدار آمریکائی
منصور
۱۷:۲۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
یه دفتر املاک و اسناد نزدیک خونه ما هست // بیاریدش اینجا تا تعهد بده
منصور
۱۷:۲۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اونا هر جا به ضررشان باشه عمل نمیکنن // شما هم خودتان را مسخره کردید با این حرفهایتان
منصور
۱۷:۱۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
فکنکنم // امریکا و اروپایی ها بهتون اجازه بدن بمب اتمی بسازید // حتی چین و روسیه هم بهتون اجازه چنین کاری نمیدن
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
حالا کی خواست بمب بسازه ؟ تا امریکا بخواهد اجازه بدهد ؟ خوش خواب :مگر خواست ما دست آمریکا است؟
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
حتی خودمون هم به خودمون اجازه نمیدهند.
چقدر ما مظلوم و بی چاره این
اما برای پدافند کیهانی به سلاح اتمی نیازمندیم
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
کار به اونجا بکشه، مطمئن باش همین چین و روسیه اول اقدام می کنند.
ناشناس
۰۵:۱۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
اولا که انرژی هسته ای فقط برای بمب اتم نیست برو کمی مطالعه کن البته مقالات علمی رو نه مقالات بی بی سی و اینترنشنال و امثال اونا
و دما حتی اگه ایران بخواد بمب بسازه غلط میکنن نذارن وقتی خودشون دارن و بیشترشم میکنن
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
من حدود ۶۰ ساله ام ولی تا انجا که یادم است در برجام قبل از خروج امریکا ما انجام دادیم که در ان زمان زود بود یا مقصر ما هستیم اول شرکتهای آمریکائی مثل شرکت نفت توتال وشرکت خودرو شولیت و هواپیمای امریکا جهت قراداد به ایران امدند که ما گفتیم با امریکا داد وستد نداریم ودوم پرتاب موشکهایمان که مرگ بر امریکا روی ان نوشتیم وازمایش کردیم این دو حرکت ما اجولانه بود باید گوش وسر دشمن را با پنبه برید
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
کسی که 60 ساله است عجولانه را اجولانه می نویسد؟
Hh
۱۶:۳۳ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تا دیروز میگفتن هیچ تضمینی از آمریکای عهدشکن پذیرفته نیست، حالا خودشون دنبال تضمین از آمریکان!!! خدایا خودت دروغگویان رو رسوا کن.
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
الهی آمین
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
آمریکا برای نقص تعهدات بین الملل ازکسی نمیترسه هرتعهدی هم بده به راحتی نقص میکنه مواردش هم دیدن تنها راه ساخت بمب اتمه تا ما هم بشیم دارنده بمب اتم اونوقت زبان زورحالیشون میشه ما که چندسال زجرتحریم کشیدیم بهتره زودتربمب اتم داشته باشیم
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
آفرین باور کن بهترین و تنها ترین راه برای ما همینه اگه مسولان اجازه بدهند که با اقل برای پدافند کیهانی بمب اتم بسازیم.
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
عزیز فرض کن الان ایران بمب اتم ساخت، به چه دردش میخوره، اونوقت کشورها نه با زور امریکا، بلکه با میل خودشون ایرانو تحریم خواهند کرد. کره شمالی و پاکستان هم بمب اتم دارند، به چه دردشون خورده؟
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
هند و پاکستان تحریم نیستند که بمب اتمی به دردشان بخورد . احتیاج به مذاکره نداند ولی بمب اتمی دست بالای ایران در مذاکره است