سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش آمریکا برای تحریک گروه‌های جنوبی یمن به تجزیه این کشور

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن خواستار تجزیه این کشور به دو اقلیم شمالی و جنوبی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «البوابة الاخباریة الیمنیة»، «تیم لیندرکینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن امروز پنجشنبه در نشست‌هایی متعدد با گروه‌های یمنی خواستار تجزیه یمن به دو قسمت شمالی و جنوبی شده است.

تیم لیندرکینگ طی دیدار‌هایی که با طرف‌های یمنی داشته در راستای تحریک برای جدایی جنوب یمن پس از شکست از طریق نظامی برای تحقق هرگونه نفوذ در بخش شمالی آن، تلاش کرده است.

منابع دیپلماتیک گزارش دادند که نماینده آمریکا تعدادی از سیاستمداران، روزنامه نگاران، فعالان و اتباع یمنی در آمریکا را فراخوانده و با آن‌ها درباره ایده جدایی جنوب یمن از شمال و تجزیه آن به دو اقلیم سخن گفته است.

این تحول جدید پس از آن روی داده که آمریکا طی روز‌های گذشته مانور‌هایی نظامی را در خلیج عدن انجام داده و تلاش‌های آن برای فشار و جلوگیری از پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب به عنوان آخرین مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی در شمال، شکست خورده است.

این موضوع نشان می‌دهد که آمریکا برای حفظ آبروی متحدان خود که طی ۷ سال گذشته علی‌رغم جنایت‌های ضدبشری که مرتکب شده‌اند اما هیچ دستاوردی را محقق نکرده‌اند، می‌خواهد تحولات یمن را پیچیده‌تر و خطرناک‌تر کند.

این در حالی است که «جوبایدن» رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته و در ضمن کمپین تبلیغاتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا، جنگ یمن باید پایان یابد و در این راستا بر ائتلاف سعودی فشار خواهد آورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.