سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان دومین جشنواره خه‌لات در کردستان منتشر شد

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری دومین جشنواره استانی کالا‌های فرهنگی «خه لات» با تاکید بر کسب و کار‌های فرهنگی و ترویج کالا‌های فرهنگی اقوام ایرانی استان کردستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عیسی فلاحی سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول دبیرخانه جشنواره کالا‌های فرهنگی کردستان در مصاحبه مجازی با رسانه‌های استان گفت: اولین جشنواره استانی کالا‌های فرهنگی در اسفند ماه پارسال برگزار و از فعالان و شرکت کنندگان و تولیدکنندگان کالا‌های فرهنگی استان کردستان طی مراسمی ویژه قدردانی و تجلیل بعمل آمد.

فلاحی افزود: دومین «جشنواره استانی کالا‌ها و محصولات فرهنگی» شامل هدایای فرهنگی و عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار براساس فراخوان جشنواره تا ۲۰ دیماه سال جاری تعیین شده است.

او اضافه کرد: این جشنواره برای دومین بار است که در استان کردستان برگزار می‌شود و فرصتی است تا تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی در بخش‌های هدایای فرهنگی، شامل صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنر‌های تزئینی، آلات و ساز‌های موسیقی و هنر جولایی و فرش دستبافت همچنین عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی در معرض داوری قراردهند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن اشاره به هدف اصلی جشنواره مبنی بر محوریت فرهنگ‌سازی تولید و مصرف، اظهار داشت: هدف از برگزاری دومین دوره این جشنواره حمایت از تولیدکنندگان داخلی کالا‌های فرهنگی استان کردستان، ارتقای فرهنگ عمومی استفاده از کالا‌های فرهنگی، نظارت بر تولید محصولات و کالا‌های فرهنگی، شناسایی فرصت‌ها و تهدید‌های موجود در بازار محصولات فرهنگی از طریق مطالعات میدانی، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان، کمک ه برندسازی و تقویت اقتصاد فرهنگ، گسترش همکاری با سازمان‌ها ونهاد‌های ذی ربط و ایجاد هم افزایی وبطور کلی رونق بازار مصرف کالا‌های فرهنگی داخل کشور است.

فلاحی تاکید کرد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه برشناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی استان کردستان تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، و تاکید بر تولید ملی، توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و نیز توجه به مولفه‌های فرهنگی ایرانی اسلامی در کالا‌های مصرفی استان ضرورت برگزاری چنین جشنواره‌ای را بیش‌تر از پیش می‌نماید.

او گفت: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان می‌توانند از سامانه جشنواره فیروزه جهت شرکت در این جشنواره شرکت نمایند و با مراجعه به سایت https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir جهت ثبت‌نام در این رخداد فرهنگی اقدام کنند. بدیهی است که آثار شرکت کنندگان پس از ثبت درخواست و درج عکس اثر در سایت مذکور با ارسال نسخه فیزیکی اثر به دبیرخانه جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است هدایای فرهنگی شامل صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنر‌های تزئینی، آلات و ساز‌های موسیقی، هنر جولایی و فرش دستباف و عروسک سازی و صنایع چاپ و بسته بندی از بخش‌های اصلی جشنواره است.

جهت تماس با دبیرخانه دومین جشنواره استانی کالا‌های فرهنگی استان با شماره‌های ۰۸۷۳۳۲۸۵۲۴۰ و ۰۸۷۳۳۲۸۵۰۷۰ می‌توانید تماس حاصل کنید،

 آدرس دبیرخانه جشنواره: سنندج، بلوار شهید قاسم سلیمانی، مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.